yg sudi bersama cm....

Jumaat, Jun 12

cikgu..dan pelajarnya...

Cikgu..rindu kamu semua..2 minggu bercuti,bangun pagi cikgu rasa cikgu nak pi sekolah jer..
Alhamdulillah..saya memiliki pelajar yang saya panggil putera dan puteriku..adalah kalangan pelajar yang bijak,berakhlak tinggi,dan kami saling sayang menyayangi..saya selalu beritahu mereka.."Sekali kamu sayang cikgu,sejuta kali cikgu sayang kamu...sejuta kali kali kamu membenci cikgu..sebesar hama cikgu tak pernah membenci kamu,kamu harapan cikgu,cita-cita,dan hidup cikgu"""..saya jarang membebel bila marah,tapi saya suka bermain kata,bermain mata,tanda jiwa tidak selesa..selalu yer pelajar saya pantas memahami.....satu lagu indah untuk kamu semua...i miss u all..



Puteri Ku Sayang
Lirik Lagu Nasyid Hijjaz

Aduhai puteriku sayang
Aduhai puteriku sayang
Puteriku sayang

Lembutmu tak bererti
kau mudah dijual beli
Kau mampu menyaingi lelaki
dalam berbakti

Lembutmu kan hiasan
Bukan jua kebanggaan
Tapi kau sayap kiri
pada suami yang sejati

Disebalik bersih wajahmu
Disebalik tabir dirimu
Ada rahsia agung tersembunyi dalam diri
Itulah sekeping hati yang takut pada Ilahi
Berpegang pada janji mengabdikan diri

Malumu mahkota yang tak perlukan singgahsana
Tetapi ia berkuasa menjaga diri dan nama
Tiada siapa yang akan boleh merampasnya
Melainkan kau sendiri yang pergi menyerah diri

Kecergasanmu umpama benteng negara dan agama
Dan dirobohkan dan jua dibinasakannya
Wahai puteriku sayang
Kau bunga terpelihara
Mahligai syurga itulah tempatnya

Aduhai puteriku sayang
Kau bunga kebanggaan
Aduhai puteriku sayang
Kau bunga idaman

P/s..Tahun berganti tahun saya bangga bergelar cikgu..walaupun cita-cita asal saya nk jadi lawyer macam kakak saya,sebagai cikgu saya mampu menghidup dan membajai pohon kasih sayang agar terus rendang memayungi hati-hati yang ingin berteduh di bawahnya..saya sangat sayang pelajar saya saya dapat merasai keikhlasan cinta tika bersama mereka,budaya sekolah kami selepas cikgu mengajar,putri2 ini akan datang mengucup lembut tangan cikgu tanda terima kasih..syukur saya memiliki puteri yang sejati..moga Allah melindungi mereka dari sandiwara dunia......Ammiin..

Tiada ulasan:

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..
Powered By Blogger

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....