yg sudi bersama cm....

Rabu, Jun 24

Cikgu rasa....hmm entahlah..???takut kot


Anda kesian????
Anda Bangga???
Anda Takut??
Anda bimbang??
Anda kecewa??
Mampu kah dia memikul tanggungjawab sebesar itu....??
Mohon doa agar anak remaja kita tak jadi macam ni???
Di usia 13 tahun apa yang anda tahu????....

17 ulasan:

manzlie berkata...

salam cikgu mas..

prpa jer nih..Dont believe..


sukran
wasalam

manzlie berkata...

propar

cikgu mas berkata...

salam ciklie

may be lah..tapi ambik iktibar jaga anak2 jgn fikir apa diaorang buat tu satu kebanggaan,budak skrg terlalu lepas bebas,bergaul tak ada batas,ada bf ada gf satu kebanggaan tunjukkan pada yg lain mereka mampu beraksi seperti org dewasa,ini pemerhatian saya sbg seorang guru..at my shoulder terpikul tgjawab untuk anak bangsa..selalu rasa insaf..

PINATBATE berkata...

nauzubillahiminzalik..

||alis|| berkata...

ngeee......

pengaruh kuat dari internet..
maklumlah...
zaman dah berubah
dunia dah maju...

akhir zaman pon dah galak memanggil manggil..

cikgu mas berkata...

salam cikgu pinat

mohon dlindungi anak2 dan anak didik kita dari kepapaan nilai sosial dan sahsiah...akibat kemiskinan ajaran agama...Insyaallah

cikgu mas berkata...

Salam alis

kemajuan dah memmbaham nilai murni dalam pembentukan sahsiah dan kemurnian jalinan zuriat dan keturunan,anak luar nikah tak terkira banyak yer..itulah harga sebuah kemajuan tanpa berpaksikan agama dan iman..betul tu inilah dunia akhir zaman..

Noor berkata...

As Salam..

taraaaa.. nak numpang komen gak..

entry uncle tua,
nie lah org lelaki.. siap bleh kata dgn bangga nya nak dapat anak sampai umur 100 tahun.. bagi cheq, tu bukan optimistic.. tapi sebenar nya EGO.. pikiaq diri sendiri je.. kalu dia pikiaq pasai masa depan anak2 dia dan juga isteri2 nyer.. misti dia tak kan keluarkan kenyataan berikut.. bayangkan.. la nih umur 90 tahun.. tup tup sampai 95.. jalannnn.. sian kat anak2 dia, bukan sikit babeh.. ramai tuh.. bukan setakat kurang kasih sayang.. kurang makan.. kurang pelajaran.. kurang ajaran.. maka menularlah gejala sosial.. betui.. memang ada orang kata.. ulat dalam batu bleh idup.. tapi cheq jawap.. tu ulat lah.. ulat mana ada makna mek dunal.. pakai baju cap mydin.. serta minyak wangi cap bang samad.. wa ha ha.. tetiba plak cheq berangin….

So, kesimpulan… yang rasa2 dah lewat usia.. tapi masih belum kawin.... elok2 lah kawin.. kesian kat anak2.. macam cheq nie.. masa cheq lahir kedunia yang fana nie.. arwah ayah cheq sama umoq macam cik lie.. cheq sempat merasa kasih sayang nyer cuma 25 tahun je.. opsss.. bapak cheq bukan kawin lambat.. tapi jarak cheq ngan kakak cheq 11 tahun.. lama tuh.. hu hu

Entry dad at 13,
Inilah perbezaan antara org yang punya agama.. belajar agama.. serta mempraktikkan nya.. rasa ketuhanan dalam hati.. (ada Allah dalam Jiwa) membuatkan kita takut untuk melakukan kemungkaran.. tapi manusia sering lalai.. (ahhh.. angin cheq semakin ribut…) dah dah.. biarlah cheq sambung noreh dulu.. kang org lain tak bleh nak komen lak.. he he

Psstttt.. kata mak cheq, arwah ayah cheq dulu tiap2 malam akan bacakan surah Al Fatihah kat ubun2 kami waktu kami semua dah tido.. besar sungguh harapan ayah cheq bagi memastikan anak2 dia jadi org yang baik2.. Cuma cheq sorang je yang macam ‘setan gondol’ uwaaaaaa

Atikah berkata...

Salam kak mas....

Dunia akhir zaman... macam2 berlaku... tapi semua nie tak mustahil...

manzlie berkata...

salam cikgu...

cheq tumpang lalu..sebab cikgu mas laa ni duk tido dan tengah duk mimpi abg samad kot and cik noor dah bangun nak p noreh gotah tuh...

cik noor..

apa sai lak tiba tiba nama cheq lak kena masuk jugak nih..heheheheh hmm kalau minyak abg samad tuh takpa lah sebab tuanrumah punya..ni cheq takda kena mengena pun kena gak tempias Kungfu Panda nih...

wachaaaa...wachaaa..


sukran

waslam...

Noor berkata...

As Salam,
tumpang lalu skit cikgu..

Cik Lie

he he.. mintak mahap banyak2 lah cik lie.. semalam cheq nyer tahap emosional berada di paras merbahaya.. hangin satu badan.. asik nak bersilat je.. ari nie dah ok .. tgh layan lagu dari filem grease "Hopelesly dovoted 2 u" … nie lagu kak faridah lah cik lie.. dia angkut cheq naik basikal p tengok filem nie.. dia siap pakai skirt kembang & cheq masih lagi pakai seluar katok.. wa ha ha.. yang best nyer .. masa tuh, bukan nyer cheq paham pun apa org putih tu cakap.. cheq sibuk layan ais kepal & kepok cikedes je..

p/s: cikguuu… zaman john Travolta tu zaman kak faridah lah dik… akak lum masuk skolah lagi.. he he.. apa2 pun dulu2 pernah gak dok berangan nak kawin ngan john Travolta nie.. mak aih.. nak kawin ngan omputih.. hu hu

cikgu mas berkata...

Salam noor

Aduuuh,nada berangin yer,pasai apa tu???..ada orang kebas getah keping k.noor ker???,betul tu dari satu sudut uncle tu memang individualistik,pikiaq diri sendiri jer...ye lah kalau dia rasa beranak ni mudah pas tu biarkan macam anak ayam,cari makan sendiri,belajar sendiri,kahwin sendiri memanglah dia berani nk beranak sampai 100 orang...tapi kalau dia pikir pasal kualiti anak2 dia pasti hadkan bilangan anak2..tulah cheq kata dia mesti belikan insurans untuk famiy dia..

Pendapat cheq ttg orang kahwin lewat ni ...alah noor semua orang nk kahwin,sapa yang taknak kahwin kalau cheq ni sejak umur 10 thn lagi rasa nk kawin(he,he,he gatai yer) tapi persoalan jodoh dn pertemuan ,ajal dan maut bukan ditangan kita..tu semua kehendak Allah,kadang2 mlm ni nk nikah ptg boleh cancel..macam2 sebablah boleh melewatkan seseorang tu mendirikan masjid..Allah jadikan manusia berpasangan,ada jdoh masing-masing... lewat atau cepat bertemu,sekejap atau lama bersatu semua dalam kehendak Allah..bak kata cheq kt atas tu.."dan tertakdir..menjalani segala kehendakmu ya rabbi..ku berserah..ku berpasrah,hanya padamu ya Rabbi..(tu lah kesimpulan cheq bole buat..kita doakan semua orang bertemu bahagia,jika tidak didunia mungkin disyurga.)

tu tengok cam ayah noor,doa sentiasa mengiringi perjalanan hidup anak2..dia bacakan Alfatihah..ayat yang penuh doa dan harapan agar anak yer berada dalam jalan yang lurus..walaupun dah tak ada lagi,doa tu hidup sampai mati..cam cik lie biar lah dia bersedia zahir batin dulu untuk menjadi ayah yang hebat,kerana ayah yang hebat akan melahirkan anak2 yang hebat..persediaan yang mantap sebelum melahir dan mendidik generasi penerus pejuangan nabi..bukan macam budak kecik tadi..(dia sendiri pun masih minum susu..ada hati nk buat susu anak) so ayah2 yg matang seusia cik lie walaupun mungkin masa yer pendek bersama anak2 tapi pesanan ,ajaran dan doa adalah lebih berkualiti dari ayah2 muda yang belum bersedia zahir dan batin..tu lah pendapat cheq

my abah pun adalah simbol kekuatanku dalam meneruskan hidup yg sementara ni..he is very cool man,tenang,reliks jer walaupun apa yang berlaku...

cikgu mas berkata...

salam cik lie

aah,oh alah..tak pasal2 cik lie kena kungfu dengan Kungfu Panda yang tengah berangin tuu..gotah keping dia kena kobas lah cik lie..oh alah..lebam2 hah..mai sini cheq sapu dengan minyak angin.."lain kali jangan main-main dengan panda tu"..bahaya!!

noor tu bila dia berangin sapa yang datang dekat semua kena tempias...noor ni cute jer..he,he

cikgu mas berkata...

Salam noor

hah ok dah..susu gotah banyak yer pagi ni.??..simpan lah nanti cepat pi makkah.semua orang cerita pasai filem grease,John travolta..cikgu tak pernah tengok lak..tu yang tak pandai nk mencelah..aduh sedapnya ais kepal.. org melaka panggil ABC..kopok cekedis gambar ayam jantan tu kan..mesti comel noor pakai seluar katok..seluar tu kotak2 kan..???

John travolta tu memang hemsem pandai menari..laa ni cik abang yang kt umah noor tu tak de ciri John travolta ker...??

cikgu mas berkata...

salam atika

aah tika dunia akhir zaman..semua boleh berlaku tak de perkara yg mustahil,manusia berlumba-lumba melawan tuhan.

Noor berkata...

As Salam

.."dan tertakdir..menjalani segala kehendakmu ya rabbi..ku berserah..ku berpasrah,hanya padamu ya Rabbi.." kita doakan semua orang bertemu bahagia,jika tidak didunia mungkin disyurga.

dusssss... aduh! menyelinap kesegenap rongga-rongga jiwa ku.. sepanjang-panjang komen mu.. bait2 diatas itu amat terkesan disanubari ku.. aku jua pasrah...

pssttt.. lain macam je angin cikgu ari nih.. he he..

Noor berkata...

As salam...

eh eh dah tukar balik angin dia.. he he.. tak perasan plak cheq..

pssttt.. ciri john travolta??? ayo yo yelek lah.. bagaikan langit dan bumi.. bagaikan keju dan belacan.. bagaikan tun mahathir dan tok guru.. hu hu

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today