yg sudi bersama cm....

Khamis, Jun 11

Cikgu kata..cinta tak semesti memiliki...

Terpikir perkara ni,bila pi kenduri kahwin sana-sini.....

Setuju tak??? orang kata bila dah nikah semuanya jadi indah,bersama sebagai suami isteri maknanya proses milik dan memiliki akan berlaku..mula memiliki hatinya,cintanya,rindunya,citarasanya,kamarnya,duitnya,keretanya dan segala yerlah,semua dikongsi bersama...dan terbinalah keluarga bersama...malang yer ramai yang tidak selesa dengan tanggungjawab bersama...akibatnya milik yang ada...bukan lagi hak milik kekal...



Tapi bagi saya `cinta tak semestinya memiliki,ia hidup di dalam hati,disatu ruang khas walaupun yang pergi sudah berganti....cinta itu takkan mati,walaupun pengamalnya sudah tiada lagi......

8 ulasan:

atikah berkata...

Salam kak mas...

Betul tu kak mas...cinta tak semistinya memiliki...

~red~ berkata...

ya benar.

andai dia bahagia bersama insan tercinta, kita harus mendoakn kebahagiaan mereka agar berkekalan. (ayat skema tuh..) xD

Teja berkata...

tag cinta yg sgt indah... mmg benar, mencintai tak semestinya memiliki.

en_me berkata...

ahaha.. macam 'chenta tak semestinyerr bersatewww ghitewww..' salamm cikgumass

cikgu mas berkata...

Salam atik

lama tak menjengguk,rumah tika pun cam dah bersawang jer,betul kan??? tapi utk tika k.mas katakan"milikilah kenangan,tiada siapa boleh halang".........

cikgu mas berkata...

dear merah

hmmmmm,ayat skema.sivik n standard tahap gaban ..betul tu dik..,cinta sejati ialah kita bahagia melihat dia bahagia walaupun bahagia bukan milik kita...........

cikgu mas berkata...

Dear Teja ...(si..pengamal cinta tegar...)

Siapalah aku untuk untuk berbicara soal cinta sehebat dirimu..tapi bila kita gagal memiliki,kita masih ada..rasa cinta..dan air mata...seperti tag indah di blog mu...

cikgu mas berkata...

Dear en-me

Kalau dah gagal memiliki...lagilah tak leh bersatewww,ghitewwwwwwwww...tulkan..thanks datang menjenguk..

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today