yg sudi bersama cm....

Rabu, Jun 10

Cikgu dan nama yer!!!

WHAT IS YOUR NAME.....MY NAME IS........................
masa pi merayau kat blog sis hani,jumpa entry tentang `gelaran`.menarik jugak yer,menciplak idea kak hani saya pun nak menyelit bercerita tentang nama panggilan untuk saya sepanjang saya hidup...minta halal idea ni..dr kak hani yang sedang syok bercuti di Bantam..
Mak dan abah panggil saya suria pendek yer ya...
Adik beradik lelaki panggil saya suria jugak atau kak ya
Kakak saya intan tu ,,teruk sikit dia panggil saya kuntong,nama budak cina kat kg dulu..saya selalu rasa nak menangis bila dia panggil cam ni,tapi melekat sampai tua..menyampah betul..
Nenek dengan atok saya panggil saya suri..hmm lembut jer
Kat asrama dulu,kawan sekelas panggil massu..tak tau nape,depa selesa cam tu...biarlah..
Kawan serumah masa belajar panggil saya `su`...biasa yer yang sangat rapat dengan saya akan panggil `su`....
Anak sedara panggil mak andak n mak su....
Ada jugak yang panggil saya ..yang or ayang..hmm tak ya entah tidak??
Kawan-kawan sekolah kebanyakkan panggil mas..
Jiran-jiran panggil cikgu..agak yer diaorang tak tahu nama saya apa!!!!
Blogger fren panggil CM,cikgu mas..
Pape pun panggillah dengan panggilan yang baik,bila kita mati nanti orang baca talkin dia ser jugak nama kita kan..

16 ulasan:

ReD berkata...

org panggil saya, dayah.
my mumm call me adik.
bila besday saya je, ayah akan pnaggil saya 5 titik 3.
kadang2 dia panggil NH.
ada yg panggil nama pnuh>> NURHIDAYAHYA. (gabung trus dgn nama ayah.)
ada gak yg ska panggil "gunakan Daia, lupakan yg lain"
Sya paling suka org sebut nama sy HIDAYAH.
Sjuk je telinga mndengar.
Terasa diriku cahaya petunjuk yg menerangi insan2 lain. hehe...

Che' Pit berkata...

hmm sy pun byk nama..
1. apit - panggilan kepada sedara mara
2. apis - pun sama panggilan sedara mara
3. fizal / pizal - panggilan kawan kg
4. achik - panggilan dalam famili
5. pijal - panggilan kawan sekolah dan asrama dan u
6. abg P - panggilan junior masa kat u
6. pejal - panggilan kawan keje lama
7. afis - hmm yg ni special sikit.. sbb adalah seseorg yg pertama kali guna nama ni kat sy..
8. ayah chik - panggilan kepada anak2 sedara

CM berkata...

salam merah yang manis

tapi kak mas suka panggil kamu dengan nama `merah`...merah warna yang cantik,menonjol cemerlang dan pasti dicari oleh semua wanita utk dijadikan lipstick..muuuaah...

CM berkata...

salam sazlie

apit???sesuai untuk sazlie sebab suka jadi pengapit..dan macho gak ye kalau kamu dipanggil pejal,peergh cam badang lak..thanks sazlie sudi berkongsi..sporting bangat cowok nii yek..

CM berkata...

TERINGIN LAK NAK KONGSI NAMA PANGGILAN DENGAN CIK LIE,NOOR,ATIKA,EN,MIE,SB, DAN LAIN-LAIN KEKAWAN YG CIKGU CAYANG!!!!L LAP U LAH...

Che' Pit berkata...

heheheh panggilan che lie eh cikgu.. biar cheq yang kongsikan..

dgn adik beradik dia dipanggil ateh
dgn anak sedara dia dipanggil antoi
dengan staff dia dipanggil encik azli
dalam syber world dia guna manzlie..

atikah berkata...

Salam kak mas

saya tak banyak panggilan...
Keluarga panggil Tie or Kak Tie
Kengkawan biasa panggil atikah, tikah, atik, ika n atie...
Anak buah panggil Mak ngah :)

Noor berkata...

As Salam...

taraaaaa.. ishhhh... kunun-kunun nak jadik silent reader.. tapi awat nama cheq ada kat dalam list tu ek.. cheq nie kan, tak boleh kodek2.. kalu cikgu kodek2 tu yang mula gatai tangan nak join merapu jugak.. banyak kali jugak cheq nak mencelah bila cikgu keluarkan entry baru.. tapi dok kontrol.. jaga ayu lah kunun.. lagi satu cheq malas nak bg tau kawan cheq.. kalu bagitau dia pasai entry lagu KRM ari tu.. misti dia gentel2 tinga (telinga) cheq suruh cheq hantar komen.. tapi cheq buat bodo je... malas nak bagi tau dia.. so. kesimpulan crita.. jangan lah cikgu fishing cheq.. tulun.. tulunnnnn

tapiiii.. mak cheq kata kalu org tanya kita misti jawap.. kalu tak jawap tu tanda nya kurang sopan.. so.. jeng jeng jeng.. inilah nama2 panggilan ku..
intan - panggilan mak,ayah & sedara mara
tan samseng – panggilan budak2 ngaji selepas cheq belasah satu budak laki yg berasa dia gangster kg dusun
kak tan - panggilan adik dan sepupu spare part yg terasa depa muda dari cheq
kak tam - panggilan budak2 yg cheq ngajar ngaji waktu cheq remaja (cheq suka ketam dia orang)
ida - panggilan masa cheq tgh belajar noreh gotah dan masa cintan cintun.. auwwww
yang - panggilan waktu org tgh gila baying kat cheq.. uwaaaaaa
Noor - panggilan masa diestet motong gotah & rakan2 blogger
mak ngah - panggilan anak2 buah
future & coming soon - mak nyer.. wa ha ha (tak roman betul – ilang semua panggilan manja)

any komen???? Haaa.. nak gelakkan cheq lah tu..

psstttttt.. sazli, hang lupa dik, cik lie juga dikenali dgn nama abg aji, tuan aji.. and yang best.. cikgu panggil dia abg boya.. wa ha ha ( ampun kan hamba abg aji)

Azemi Ali berkata...

Salam CM..

semalam saya dah post kat sini mana pergi ha?

Sazli tu adik cik Lie..konfius?

CM,
They (my fren) used to call me G'Mie or Jimmy.. dulu saya sukalah nama tu..tapi sekarang saya tak suka..

Saya lebih suka dipanggil Azmi sebab ada makna walaupun dalam IC memang spelt as Azemi..

But my old still call me G'Mie.. susah betul nak tukar balik.. gituler..

Che' Pit berkata...

salam kak noor,

panggilan tu setelah che lie ke mekah.. yg sy bgtau tu sebelum dia ke mekah..

hmm che mie,

apa yg konfius tu pasal cheq? hehehe biarlah rahsia bak kata siti..

CM berkata...

salam atik..

namamu dah cukup indah,nama serikandi Islam yang pernah menjadi menantu kepada Saidina Abu Bakar dan mempunyai suami yang semua nya mati syahid,sehinggakan ramai yang ingin menikahinya untuk menjadi syahid juga,sangat warak n mulia atika ini..moga aura n kemuliaan itu bersamamu..

CM berkata...

Dear noor

Terbongkar segala rahsia..ni..ambooi noor,banyak yer nama.satu suratan dan kebetulan my own sister gak nama yer Intan.."Intan Timor"cantikkan!!!.

Tan samseng..huiii,kecut perut cheq dengaq.
Kak tam....aduh qariah juga temanku ini,pandai ngaji rupanyer-huii mesti bisa ketamanmu itu..
di panggil .Noor..ala2 Noor Kumalasari..gitu
Ida...aduh lembut yer..
Mak yer!!!he,he,he..hang balaslah pak nyer..barulah romantik balik..

Tak de ker..orang panggil Faz..moga yer selalu fast lah merempit dgn kapcai tu..he,he,he

CM berkata...

dear sazlie

timakasih jadi wakil ni...tapi tu lah cikgu conpius ni...nape lak anak sedara cik lie panggil dia `antoi`,,he,he uniknyer..tapi saya terpikir,budak-buak ni jujur dan tak pandai bohong..agaknya cik lie tu sebelum pi makkah selalu ""terkantoi"" kot...he,he,he( cik lie..ni bukan mengumpat yer..saje berkongsi)..

CM berkata...

Salam en mie

hmm nama Azmi ni memang evergreen,ada makna yang indah...tapi orang panggil jimmy..teringat lak cerita kartun ""JIMMY NEUTRON"..seorang hero kartun yang sangat bijak..nanti bila dah pi haji...orang panggil Tuan Haji G-mie..wooi rock tu bro..he,he..Thanks cik mie,sudi berkongsi..

pasal sazlie tu,awal dulu saya.conpius gak..tapi saya rasa "waris harta pusaka cik lie" tu,he,he, tul tak sazlie..siti norhaliza dah tak berahsia dah..dah kena rembat dengan datok bermisai..tag biarlah rahsia..dah tak sesuai lah dik..

Che' Pit berkata...

salam cikgu

hmm cikgu pun kompius gak? dari dulu ke atau semenjak dua menjak che mie tanya baru cikgu sedar yg cikgu pun kompius? hahaha..

hehehe mcm best gak kan, buat org kompius.. tapi kdg2 cheq sdiri kompius ??!!!??

CM berkata...

dear sazlie

lama dah cikgu kopius..bertambah lagi kompius bila ko sendiri kompius..tertambah ramai yg jadi compius,ku gelar ko pensyarah compius,tapi ku percaya ko pewaris harta menda n estet2 tuan haji azli..

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..
Powered By Blogger

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....