yg sudi bersama cm....

Sabtu, Jun 20

Cikgu pernah mencari Fahri!!!!dimana kah dia????


Dear Alis:
Cari lah fahrimu sampai ketemu,kerana aku pernah mengembara ,berkelana,ke serata benua mencari fahri,namun aku tak ketemu,..putus asa bukan peganganku....setiap kali keyakinanku datang aku teruskan perjalanan mencari fahri..tapi fahri makin jauh,makin jauh,makin..jauh dan terus jauh...yang ku temukan adalah ketulusan hati Aisyah dalam sebuah pengorbanan cinta yang agung... Aisyah mengajar aku ketulusan cinta datang dari sebuah pengorbanan,dari pengorbanan yang penuh keikhlasan demi orang -orang yang dicintai di sekelilingnya ..Aisyah dianugerahkah cinta tulus dari fahri sebagai pemaisuri nombor satu...Aisyah tidak mengejar Fahri sebagaimana Maria mendambakan fahri...Akhirnya Aisyah menang dalam pencaturan cinta yang rumit..Maria pula mengajar aku cinta tak mungkin boleh ku cegah....dan aku membiarkan ayat-ayat cinta bercerita................CINTAKU PADAMU....
kerana aku pasti ..bila bahagia mula menyentuh atas pengorbanan cinta yang agung kitakan rasa mahu hidup lebih lama dalam HIDUP YANG SEMENTARA....
Alis!!! carikan fahri untukku......Aku juga ingin menjadi pemimjam rusuk fahri....wujudkah fahri di alam nyata ini??????????????..Alis banyak lagi ingin ku bicarakan pasal fahri ,tapi kesempatan ini amat terbatas...
Kata Fahri...
"Aisyah!!!aku tak tahu maknanya adil...tapi aku butuh kamu"............
P/::::ha,ha,ha..pasti cik lie terus mengelarkan saya cikgu fantasi,cikmie n sazlie akan gelak besar sambil mengeleng kepala mengenangkan betapa jiwang karatnya CM ni,Noor akan berguling-guling mengenangkan nasib adikya...tapi ku percaya Alis dan Teja pasti mengerti...........namun biar aku dan Tuhan sahaja yang bisa memahami.....

20 ulasan:

Azemi Ali berkata...

Salam cik Mas,

Memang jiwang karat. Lain kali tukar aluminium baru tak karat.

Ada hadiah ke komen no. satu ni?

Jangan karat sangat nanti susah sebab tak berkilat.

Noor berkata...

Adinda ku Mas...

‘carilah lah fahri mu.. seandai nya ia begitu perlu untuk diri mu.. jika ianya masih belum diketemui.. teruskan pencarian .. semoga ianya mendatangkan penghasilan.. siapakah fahri mu.. semua nya telah tertulis..
Relaku menunggumu seribu tahun lama lagi
Tapi benarkah hidup aku akan selama ini
Biar berputar ke arah selatan ku tak putus harapan
Sedia setia
Relaku mengejarmu seribu batu jauh lagi
Tapi benarkah kaki ku-kan tahan sepanjang jalan ini
Biar membisu burung bersiulan terlelah gelombang lautan
Ku masih setia
Adakah engkau tahu… ini cinta
Adakah engkau pasti… ini untuk selama-lamanya
Relaku menunggumu seribu tahun lama lagi
Tapi benarkah hidup aku akan selama ini… yeah…
Biar berputar ke arah selatan ku tak putus harapan
Sedia setia
Jangan putus harapan… sedia setia……
Kelip-kelip kusangka api..
Kalau api mana puntung nya..
Hilang ghaib ku sangka mati
Kalau mati mana kubur nya…

……… kelip-kelip api dikapal.. baru teringat pasang pelita.. air mata jatuh kebantal.. baru terasa menanggung derita…

psssttttt… nak tukar rusuk fahri.. bley?? BERTUKAR.. kuang 3x

cikgu mas berkata...

salam

he,he,he.tahu dah mamat2 realistik.idealistik,optimistik,
macam cik mie n cik lie mesti takleh terima entry ni...he,he

tahu tak nape saya jadi macam ni,saya sangat byk kerja kt sekolah.minggu depan pengetua nk observe saya mengajar. kena prepare,fail melambak2..bengong,sebengong rasa kepala ni..

jadi biar saya layan jiwang saya,berkarat ke berkilat ker..saya tengah stress..kalau keluar nanti saya bwk kereta laju2..he,he,he...

cikgu mas berkata...

salam kak noor

amboii lagu Aiman Ajmain..penuh makna yer!!!he,he,he

pe makne nya tu???kuang3..

Noor!!!
wujud ker lelaki sehebat fahri di dunia yang nyata ni??? apa yang dimiliki itu sebenarnya fahri kita
biarkan fahri ku hidup dialam fantasi..aku akan terus berjiwang sekalipun aku bergelar nenek,kerana aku tahu aku siapa???

he,he,he....usah di layan kepalaku tengah benggong!!!kak

manzlie berkata...

salam cikgu...
kekekekkekekekeekekek...cam tengok cerita dongeng lak...

"Minah jiwang of the Year"...boleh ker

sukran
wasalam

||alis|| berkata...

salam cikgu mas;

Allah Maha Tahu
saya mencari fahri saya bukan dari mata; tapi dari jiwa. biarlah bagaimana dan apa pun peminjam rusuk saya itu... rahsia dan janjiNYA, amat saya percayakan.

Allah Maha Tahu
bagaimana selama 11 tahun saya menutup mata, hati, jiwa semata mata kerana kehilangan arwah 'fahri' saya. 11 tahun fatihah dihantar non stop. sampai satu hari saya bertanya: sampai bila mahu begini? setahun lalu, saya bangkit. berjuang. demi 'fahri' yg sebenar.

Allah Maha Tahu
lepas setahun itu saya dipilih pula menjadi 'Aisyah'... dan mereka, selamat menjadi suami-isteri pada 31may yg lalu... beralah seorang wanita demi wanita yg lain..betapa siksanya saya selama jangka masa satu tahun enam bulan itu...

Allah Maha Tahu
pencarian saya mencari fahri saya yg memberi pinjam rusuknya itu, tidak akan berhenti disini. saya berharap, dengan puasa2 sunat saya kepada 'dia', sujud akhir saya untuk 'dia'... 'Fahri' saya ini cepat menjelma depan mata

Allah Maha Tahu

kini cikgu mas pun dah tahu rahsia saya ;) tentang siapa jodoh kita masing2 yer cikgu mas ;)

cikgu mas berkata...

salam abg aji

kita gelak sama-sama kekkekkekkekkekeeekeekk,,,apa cerita dogeng???tahu tak pe!!!he,he.he
apa!!! minah jiwang of the Year????
he,he akhirnya saya berjaya menggondolnya,terima kasih pada ciklie yang sudi menganugerahkanya..akan ku pertahankan gelaran istimewa ini tahun demi tahun..walaupun ku bergelar nenek..nek jiwang!!

cheq stress lah ciklie..kerjaku sgt banyak!!!he,he

cikgu mas berkata...

Dear Alis

Teliti kata-kataku dengan mata hati,..apapun yang kau rasa aku tidak akan sesekali meremehkan apatah lagi memperlekehkan..kerana hanya kau dan tuhan saja mengetahui apa yang kau rasa..peritnya kehilangan dan deritanya di tinggalkan ...

alis..aku bukan sapa2 yang arif untuk membicarakan persoalan sebesar ini..cuma apa yang aku boleh beritahu..bangkitlah alis!!!usah pandang belakang lagi..usah percaya pada janji manusia,bukan fahri yang meminjamkan rusuknya padamu tapi Allah yang maha esa.Janji Allah lebih utama janji manusia hanya mainan bibir,walaupun dia berusaha menunaikannya tapi jika tiada restu dari Allah,janji akan tinggal janji..dear

Realitinya alis..fahri suami si aisyah tidak akan muncul di alam nyata..lelaki itu terlalu sempurna untuk direalisasikan di dunia yang sementara begitu juga aisyah..wanita itu adalah wanita berhati malaikat yang cuma ada disyurga,,,mereka adalah watak karangan mas habib yang terlalu ideal untuk hidup di alam myata..Alis !!!fahri yang meninggalkanmu dan bernikah dgn wanita lain pd 31may lalu bukan fahri.sebenar.fahri takkan buat begitu,fahri tahu menilai hati dan jiwa orang yang mencintainya..

Bangkitlah alis..amalkan doa Ummu Salamah ketika ia kehilangan suami yang sangat dicintai..dia meminta Allah mengantikan sesuatu yang lebih baik dari kehilangan yang dia hadap.Allah memakbulkan doanya dan mengantikan suami yang paling mulia di dunia dan diakhirat.ini iaitu Rasuluallah..

Alis lewat doamu diiringi puasa sunatmu usah lagi meminta ganjaran Allah supaya dipulang fahri..mohonlah kau diberi keredhaan ,ketabahan,dan kekuatan didunia dan diakhirat ,usah lagi meletakkan syarat dalam setiap ibadah kita,hantar semua kesempurnaan ibadah hanya untuk rahmat Allah..bukan untuk mendapatkan fahrimu semula..

begitu hebat ujian yang kau terima,tapi janji Allah .ujian yang hebat hanya untuk orang-orang hebat..Allah hanya menguji pada mereka yang mampu,percaya kepada kemampuan.lalui hidup ini dengan kuat..hayati kata-kata di bawah tajuk "dunia ini sementara"..

Cintailah orang disekeliling mu dengan penuh keikhlasan usah berhenti mencintai walaupun dirimu tidak dicintai..kerana cinta tidak perlu sebarang syarat untuk memayungi langit dan bumi..

ok alis cikgu bukan Doktor Cinta..tapi mungkin boleh jadi Bidan/ jururawat Cinta..be happy dear..

~red~ berkata...

salam k.mas

wah..
jiwang tol k.mas. hehe...
tapi besh kan cter ayat2 chenta tue.
menusuk kalbu.
kalo la dpt kutemu "Fahri" yg dpt membimbing ku, alangkah bahagianye...

manzlie berkata...

salam cikgu mas..
nek jiwang tak pernah dengar
nek rock pernah...ada kat Arizona Us..

hehehehehe

sukran
waslam

cikgu mas berkata...

Salam merah..

hmmm i miss u lah sis,long time no see,accident yer!!!!

kalau ada anugerah cikgu paling jiwang kt mesia ni..cikgu mas lah,he,he,tu en lie dah beri award minah jiwang of the year...sesuai tak??

sekolah dulu yer dik.pas lulus baru cari fahri,biar fahri carimu..cari fahri betul2 bukan fahri palsu,he,he..

cikgu mas berkata...

Salam cik lie

Nek rock tu kawan cheq..nek jiwang tu cikgu lah...jom kita bayangkan sorang nenek berjiwang...

dengan gigi dah tak de dia nyanyi lagu cinta..tajuknya "Bukan cinta Biasa Siti Nurhaliza..tongkat dia tu jadi mikrofon..sambil mengulung2 rambut nyer yang dah beruban putih sambil mengosok2 mata yer yang dah rabun sambil merenung bulan dan menghitung bintang......he,he,he,he..orang lain sibuk buat amal ibadat dia berjiwang karat..hu,hu,hu taknak lah cik lie jadi nek jiwang!!!

Dr Chenta berkata...

dan saya pulak nak jadi datuk jiwang....

||alis|| berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
||alis|| berkata...

salam cikgu...

terima kakseh atas segalaaaaaaaaa nasihat cikgu. adeh, dah lama tak layan jiwang, sekali jiwang, cikgu mas sampai jadik bidan daaa.. hihi..

jgn lupe, raya nnt kiter saling "semekum" sesama yaa...

salam ;)

Teja berkata...

isk, mana aku pun masuk dalam list jugak ke?? aku hanya mmbiarkan cinta itu datang dengan rela, tk perlu di cari tk perlu dikejar...

Cinta Ibarat KUPU-KUPU. Makin kau kejar, makin ia menghindar,
tapi bila kau biarkan ia terbang,
ia akan menghampirimu di saat kau tak menduganya (copy & paste).

tp aku mencikk, kalo cinta tp tkmo ucapkan cinta.... camne tu? huhu!

cikgu mas berkata...

Salam.dr chenta..

Dr nak jadi datok jiwang??,he,he,he
..apa salanya dr,Allah bagi kita jiwa..berjiwanglah sampai mati,tapi mungkin lebih elok kita berjiwang dengan Allah kan??ganjarannya kita ke syurga..

cikgu mas berkata...

Salam alis

yup,moga kau tabah..he,he,he dah lama tak berjiwang,sesekali berjiwang mamat2 yang idealistik,optismistik,realistik dok gelak dan mengutuk,cikgu tadah telinga yer...relakan ajer..

tapi cikgu mendapat sokongan dari kaum sejenis yang memilik hati dan jiwa yang sama jiwang.he,he,he..makne yer cikgu tak keseorangan..bukan saje bidan boleh jugak menjadi dukun or bomoh cinta..he,he cz dr chenta dah ada..sesekali pergilah ke Sekolah Chenta..

yup sedia menanti dtg beraya kt umah..buat almond london yup...

cikgu mas berkata...

Dear Teja

Sudah pasti kau ada dalam list kerana kau adalah teman yang sering aku rujuk tika aku keliru dalam menilai cinta dan jiwa..kau pakar dalam bercinta..pengamal cinta tegar bagiku...

yup aku pun menci jika cinta tapi terlalu sukar untuk meluahkan cinta,dibayangi ego dan kesombongan,bagaikan tercium tahik ayam agaknya kalau nk ucapkan cinta pada orang yang layak dicintai cthnya isteri sendiri..tapi terhenggeh2 mengalun cinta pada orang yang tak layak dicintai(awek kt luar)wah aku teremosi..he,he

tapi aku juga sangat benci pada yang mudah menuturkan cinta dibibir tapi lain dihati..kerana bagiku cinta terlalu mahal untuk diucapkan dengan mulut jika tak diiringi dengan hantaran kesuciaan hati dan mas kahwin nya kesetiaan yang tak berbelah bagi..aku adalah seorang yang mengagungkan kesetiaan..kesetiaan adalah nyawa cinta..tanpa setia cinta layu dan mati..terkubur di perkuburan sepi...faham teja???

~red~ berkata...

salam k.mas

I miss u too tp lately nie busy skit.
Fahri palsu tue mcm ne k.mas??
hehe...

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today