yg sudi bersama cm....

Rabu, Ogos 22

Jalan-Jalan Cari Makan di Penang

Tawaran rakan sekerja untuk bersama bercuti hujung minggu di Penang diterima CM tanpa banyak berfikir panjang,rasanya dah hampir 10 tahun CM tak ke Penang.Cikgu Liza bercadang untuk ke Penang bagi mengunjungi ibu bapanya sambil menguji pandu Toyata Wish yang baru diterima...so kami tumpang sekaki,
Sebagai anak jati Penang cikgu liza arif ceruk peruk Penang mencari port2 terbaik untuk memenuhi aktiviti jalan-jalan cari makan kami sepanjang 2 hari bercuti di sana....



ternampak plak JJCM ni di Kedai Laksa Janggus Balik Pulau....

Orang su ngguh ramai disini,,Q panjang menanti giliran mendapatkan laksa,mungkin populariti yan g diraih  dari program JJCM di TV3,,adalah bonus untuk meraih perhatian pelanggan...

Sebelah malam kami ke Telok Tempoyak untuk menikmati seafood bakar...sebagai orang melaka yang selalu ke Medan Ikan Bakar sekitar Melaka,,disini pilihan agak terbatas,,tak banyak kedai pun,,cuma cara bakar berlada dicecah dengan air asam menunjukkan sedikit kelainan....harga???? biasa-biasa ajerr tak mahall sangat,,taklah murah,,kata orang standard!!!

Makan Tengahari sebelum pulang ke KL....Gulai asam pedas ikan Semilang,,,,sangatttt sedappp
Kami menyusurr kampung di Kuala Juru untuk menikmatinya...dibawa orang tempatan pasti tempatnya tak mengcewakan..

Kepah berlada di Telok Tempoyak.......

5 mangkuk ,laksa Janggus untuk kami berlima,,,,actually CM bukan pengemar laksa tapi bolehlah layan.....
rasanya????hmmm..ok lahhh,,,harganya ok lahhh...still reasonable..tapi disini goreng pisangnya yang dihiris nipis ,digoreng bersama taburan bijan dan sangat harum,,,buat CM takkan lupa tempat ni....

Mee udang dan ketam di Kuala Juru,,,wahhh !!!!!! yummy-yummy

Benar kata orang Mee Udang di Penang,,,10 kali lg sedap dari Mee Udang di Taiping...
Ni Mee udang di Gerai aziz Sungai Dua,,,Udang dipilih sendiri dan harganya lebih murah  dari Kuala Sepetang,,
semangkuk Mee Udang sebegini,,harga cuma RM 8...udang lebih segar kuahnya lebih pekat,,,


Kami Tapau Nasi Kandar untuk sarapan
Rasanya sungguh berbaloii perjalanan kami,,,2 hari satu malam yang di penuhi dengan aktiviti makan,,,ada juga berkesempatan ke Penang Hill untuk menaiki the new train yang dikata boleh sampai ke puncak Penang hill hanya 5 minit.....nanti kita buat n3 yarrr,,pas 2 hari kami makan...minggu depannya kena berpuasa bagi menstabilkan kandungan kolestrol dalam badan ahakkks,,,,,

7 ulasan:

afeezz berkata...

uish.... takde entry raya ke? hahaha

CM berkata...

tak de lahmy dear afeez..dah banyak org buat n3 raya ...

CM berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
kak mah berkata...

Nanti pi try kedai / food court GELAS BESAR depan Caltex berhampiran UiTM seberang Prai.

Aku Seorang Pengembara berkata...

ish ish ish...mee udang tuuuu...menggoda sungguh...kena carik ni...

MOH KEMBARA berkata...

Assalamualaikum,
Selamat Hari raya.
Sedap-sedap tu Yong. Tak suka laksa Penang? Aiseyyy, tapi Penang terkenal jugak dgn Mee Udang!

PINATBATE berkata...

wahh~! mee udang tu mengancam

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today