yg sudi bersama cm....

Rabu, Jun 3

Cikgu ...dan sebuah lagu..

(Tangkabunan Perahu Bandung)











masa kecik-kecik dulu selalu aku tengok abang ngah dok feeling dengar lagu ni,merenung jauh sampai memicit jerawat batu yer,aku yang dok main batu serimban selalu dok pelik nape lak mamat tu feeling semacam jer...dah ada anak dara dan anak teruna pun abang ngahku sekarang,tapi bila dah dewasa ni,bila dengar lagu ni ..ye lah lagu ni sangat indah,syahdu dan touching...




Suratan atau Kebetulan





Sesuatu yang tak disangka



sering kali mendatangi kita



itukah suratan dalam kehidupan



atau sekadar satu kebetulan







Kita asyik membicarakan


Persoalan hidup dan pilihan



Serta kejujuran semakin berkurang



Bilakah kan bertemu jawapan







Walau kita dihadapkan


Dengan berbagai pilihan


Mengapa sering terjadi


Pilihan tak menepati


Hingga amat menakutkan


Menghadapi masa depan


Seolah telah terhapus


Sebuah kehidupan yang kudus..




Pertemuan sekali ini


Bagi diriku amat beerti


Tetapi ku bimbang


Untuk menyatakan


Bimbangkan berulang kesilapan....


P/s : agaknya dapat tak dengar sebuah lagi memori seorang sahabat yang sangat aku senangi yang berada nun di Damansara bila dia menghayati lagu ini.............???

Tiada ulasan:

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today