yg sudi bersama cm....

Isnin, Ogos 24

Terlanjur cinta.....

TERLANJUR CINTA- ROSSA DAN PASHA UNGGU
Waktu bergulir
lambat Merantai
langkah perjalanan kita
Berjuta cerita
terukir dalam
Menjadi sebuah dilema

Mengertikah engkau
Perasaanku tak terhapuskan

Malam menangis
Tetes embun
membasahi mata hatiku
Mencoba bertahan
di atas puing-puingCinta
yang t’lah rapuh
Apa yang ku genggam
Tak mudah untuk aku lepaskan

(Korus)
Aku terlanjur cinta kepadamu
Dan tlah kuberikan seluruh hatiku
Tapi mengapa
baru kini kau pertanyakan cintaku

Aku pun tak mengerti yang terjadi
Apa salah dan kurang ku padamu
Kini terlambat sudah
untuk dipersalahkan
Karna sekali cinta,
aku tetap cinta

Mencoba bertahan
di atas puing-puing
Cinta yang t’lah rapuh
Apa yang ku genggam
Tak mudah untuk aku lepaskan

"Pernah seorang sahabat berkata padaku

"AKU SUDAH TERLANJUR CINTA.."

tiada apa lagi yang mampu aku buat........

Ketika itu aku tiada jawapan untuk penyataannya...dan kami sama-sama menangis mengenang nasib dan hari depanya...dan hari ni baru ku sedar

itu sebuah penyataan putus asa......

bangunlah wahai teman....hidup ini belum berakhir usah dihukum cinta...cinta bukan seorang raja yang kejam...tiada istilah terlanjur selagi kita hidup.....selagi kita bertuhan.......selagi iman jadi sempadan..selagi harga diri dijunjung dikayangan..............

dalam keheningan pagi ramadhan

aku teringatkan dirimu....moga hari depanmu sahabatku bersinar bagai pelangi yang muncul selepas hujan ditengahari............

19 ulasan:

apiz hensem berkata...

i like this song.....

Hanis berkata...

Mengertikah engkau...
Perasaan hatiku ini....

waaaaaaaa....nak berjiwang ngan kak mas arrrhh...masuk je umah kanda...dinda terus terasa ingin berjiwang jugaa..... ;-)

Noor berkata...

dear hanis.. (cm tumpang sat arr)

Mengertikah engkau...
Perasaan hatiku ini....

opsssssss.. CM macam cheq mengerti je perassan itu.. hu hu

apiz hensem berkata...

sib baek rumah cheq masih suci dari unsur2 jiwang ni...

Atikah berkata...

Salam kak mas...

Patut ler Hanis dok kata akak pun jiwang2 hari nie... awat berjiwang bagai hari nie?

cikgu mas berkata...

salam apizz

bestkan lagu ni...hari2 ku dengar menemani ku pi sekolah..

cikgu mas berkata...

salam hanis...

akak sambung yer..lagu tu

"Aku terlanjur cinta kepadamu
telah ku beri seluruh hatiku"

ok dik akak akan kasi tahu agar dia lebih mengerti...angpowwww maaa!!!

cikgu mas berkata...

Noor kita dua pasti mengerti,kita sama-sama pompuan..tapi nape pulak ada orang tu susah sangat nk mengerti???,iskh,iskh,sian kat hanis..

cikgu mas berkata...

salam apizz

SAMPAI BILA KAU BOLEH MEMPERTAHANKAN KESUCIAAN UMAHMU,???HE,HE,HE

cikgu mas berkata...

tika,nk declare ni,,minggu ni "MINGGU JIWANG"...hang memang tahu k.mas ni jiwangkan,he,he,biar k.mas laayaaaannn...

zain berkata...

Salam CM,

huh tangkap lele habis. liriknya memang jiwang hais.tp lagu macam mana ye. Lagu top carta era tu ke hehehh.

manzlie berkata...

salam cikgu...

Ada kah Hidup mu penuh dengan FANTASI...?


waslam

cikgu mas berkata...

salam en zain

hiss en zain,selamat datang ke sini,issk,malu pulak cikgu dgn en zain,cikgu bukan ikut sangat carta lagu tu,sesajer jer ni..

cikgu mas berkata...

salam cik lie

he,he,he...alahai kekadang berilah cikgu peluang,terlalu sangat berhadapan dgn realiti yg keras menyebab diri terasa begitu teruji...he,he..sporting sikit bro..

apiz hensem berkata...

kak... akan ku pertahankan sehingga hati ini jatuh cinta pada seseorang...

Hanis berkata...

kak mas & kak noor,

hahaha...hanis gurau2 aje laa kak...tiada ape ingin di mengertikan...hati ni tetap sama...tetap seperti dulu...hahahah

cikgu mas berkata...

salam apizz..

bila rumah nanti sudah berbunga-bunga,warna bertukar menjadi pink..tahulah aku!!!! rumahmu telah tidak suci....hatimu sudah terisi...Amiinnn..akak menunggu saat itu..mungkin umah tu akan lebih berkarat jiwangnya..he,he

cikgu mas berkata...

salam hanis...

kenyataan kau buat akak makin berjiwang....SATU LAGU UNTUKMU..NYANYI DAN HAYATI...

LIRIK LAGU MASIH JELAS HAFIZ AF 7

Beralih musim ke musim
Hati tetap serupa
Tiada yang berubah
Dari hari dikau pergi
Dikau pergi

Penjara.. hidup ini penjara
Tanpa ada simpati
Kepada sang kekasih
Yang dilanda, yang dilanda
Kehilangan..

Chorus:
Masih jelas setiap garisan halus
Bila senyuman kau ukirkan untukku
Masih jelas setiap lekuk penjuru
Menghiasi wajahmu
Waktu kau renung aku

Ratib sendu..
Ratib sendu bergetar dalam kalbu
Hingga menitis linang
Dari kelopak mata
Keranaku keranamu dipisahkan

(ulang chorus)

Sudah suratan takdir begini
Segalanya sementara
Selagi hayat masih ada
Kau bertakhta di hatiku

HE,HE,HE AKAK NOOR TERUS MENGERTI...

Hanis berkata...

hahahahahhahahahhaha.......gelak besar dah adik nie kak....tersenyum je dah baca lagu akak bg tu...tu tak dengar lg...lagi tersenyum dibuatnye.....hahahhaha....akak...dah laa tu, jgn laaa dok nyakat2 gitu lg....huuhuhuhu

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today