yg sudi bersama cm....

Isnin, Ogos 17

Fuuh...hot chatting kekawanku hari ni!!!

Sekadar merenung...cinta datang dan pergi,

Amboii liuk lentok waheeda,cair ustaz!!!

Kelakar betul hari ni...sambil makan kt pantry staff room tadi..kekawanku mula bukak topik hangat ni...kan semalam ustaz dah pun selamat bernikah dengan pujaan hatinya!!!!huuuh kekawanku memang terdiri daripada ibu-ibu muda yang cukup emosional dalam bab yang satu ni...Ada yang ketuk meja,ada yg ketuk pinggan...hangat betul...ye lah `merah lagi usia penceraian dah tangkap yg baru.Kalau org pompuan kena tunggu edah 3 bulan.untunglah orang lelaki,tapi apa undang2 tuhan semua ada kebaikan.




Alahai nafi punya nafi..terkahwin jugak akhirnya,kahwinlah ,lebih baik daripada buat maksiat ,jodoh dah tiba,tak da siapa boleh halang.Tapi bina bahagia atas air mata orang lain ni ,atas derita sengsara wanita lain,bukan bahagia sejati.Ustaz manusia biasa,lelaki biasa,cinta tak kenal siapa.Jodoh itu sebenarnya pinjaman,setakat mana Allah izinkan kita masih lagi mempunyai jodoh,setakat itulah ia berlangsung.Tiada yang abadi,perkahwinan bukan penentu perkahwinan abadi,perkahwinan itu satu hubungan berasaskan amanah dan tanggungjawab,bukan hubungan yg berasaskan keseronokan dan kenikmatan.Ia perlu pengisian,kita yang mengisinya dengan isi yang bermutu atau tidak.Jika lompang atau kosong,ia akan pecah bila-bila............


Aiiik,sekadar berkongsi..bukan mengumpat dan bergosssipp!!!
Satu lirik lagu ni!!!
Cinta tak kenal siapa.....
Hadir tanpa dipaksa..
Biar berkecai badan...
Melepaskanmu....aku rela berputih tulang!!!

34 ulasan:

apiz hensem berkata...

jodoh saya bile lagi kak? org smpi dah kawen 2-3 kali, cheq ni sekali pon belom lagi...

Atikah berkata...

Salam kak mas...

"Tiada yang abadi,perkahwinan bukan penentu perkahwinan abadi,perkahwinan itu satu hubungan berasaskan amanah dan tanggungjawab,bukan hubungan yg berasaskan keseronokan dan kenikmatan.Ia perlu pengisian,kita yang mengisinya dengan isi yang bermutu atau tidak.Jika lompang atau kosong,ia akan pecah bila-bila............"

akak... kata-kata mu itu akan ku semat di hati... menjadi panduanku nanti...

Apiz... apa cerita ngan lecture yang hang dok usha tu? Tak dpt ka? :)

apiz hensem berkata...

uish Atikah... jgn lah tanyer di khalayak ramai... malu i

cikgu mas berkata...

Salam apizz

Biarkan mereka,kalau jodoh mu belum sampai maknanya seorang bidadari yg solehah akan menghiasi istanamu,untuk apa sekadar tangkap muat,kahwin bukan try ,test and error,bila lewat apizz akan lebih menghargai wanita itu,lebih mencintainya.

satu pesan akak...bila dah kahwin.letakkan kepentingan diri berada di no5,selepas ibu,isteri,anak2,mertua..itulah lelaki yg terbaik...bukan mencari bahagia sendiri.Bila dah jumpa anggap wanita tulah pemberian terbaik Allah kepadamu.kita berhak memilih tapi Allah yg menentukan.Akak doakan jodoh apizz akan ketemu jua.

cikgu mas berkata...

Salam atika...

yer,tiada yg abadi,perkahwinan bukan punca kebahagiaan abadi,ikatan itu berteras tanggungjawab dan amanah,masing-masing mempunyai amanah dan tanggungjawab yang akan dipersoalkan kelak.Bukan sekadar berkongsi tempat tidur,tapi lebih daripada itu.Ramai org diduga dari ikatan itu,tapi bagiku ikatan perkahwinan terlalu suci,bukan ikatan rapuh yg mudah org lain tanngalkan...tapi semua ketentuan tuhan.

kak mas doakan atika bertemu dgn lelaki yg terbaik,yg boleh melindungimu,mengasihani mu lebih dari mencintai dirinya sendiri...dan menjadi imam dan membimbingmu ke syurga.

cikgu mas berkata...

aah apizz,jgn give up kalau nakkan sesuatu...teruskan dik..tapi bila dia dah suka jual mahal sikit baru thrill...lecturer lagi uu!!termalu pulak dia..

Che' Pit berkata...

hmm apiz, dgr tu nasihat cm.. kalau suka jual mahal.. pastu pusing sana, pusing sini, tutup sana, tutup sini, baru ler trill mcm cm kata.. hmm cm ckp mcm dari pengalaman jer..

cikgu mas berkata...

Aiik che pi.what are u talking about???,i can`t undrstand,he,he,he

khairyn berkata...

Salam Cikgu Mas

Saya ni sebenarnya dah meluat dengan gelagat artis Mesia. Lelaki perempuan sama jer gediknya hahahaha :p. Mengaku kawan tapi aksi mengalahkan suami isteri. Fuhyoh!

Apapun, semoga mereka berbahagia dengan pasangan halal masing2. :)

Kata-kata tu satu doa kan?

Che' Pit berkata...

hmm cm tak undeseten takper, abaikan jer.. hmm jgn lah sebut2 nama lecturer, tersedak2 cheq ni..

apiz hensem berkata...

kak mas... saya akan igt pesanan kak mas tu selagi saya masih waras. klu dah tak waras, tak igt dah...

Hanis berkata...

salam kanda...

dinda ngerii...

manzlie berkata...

salam cikgu...

cheq jugak masih solo takda org nak..bab cakap mak Minah dalam "Masam masam manis.." drebar teksi tuh pun tak masuk mintakkkkkkkkk...hehheheh

syukran
waslam

SUHAIMI berkata...

Jodoh pertemuan....ketentuan Tuhan...bagi yang solo lagi ...kekadang kita kena berusaha cari jodoh kita tu...bak kata pepatah yang bulat tak datang bergolek..yang pipih tak datang melayang....sambil berusaha ,banyakkan lah berdoa....tapi kalau dah ada satu..nak tambah lagi...ukur baju di badan sendiri le..

en_me berkata...

selamat menyambut bulan ramadhan cikgu mas itteww

Kak As. berkata...

salam,

apapa pun kita doakan smoga mereka bahagia selamanya.

sungguh beremosi komen2 CM dalam N3ni.Pijal kan...? tapi kita ambik pengajaran dari komen CM tu.

khas buat CM.

sehelai telehung
sudah hilang seri wajah
dimamah usia
tidak dipakai lagi
disimpan selamanya

kini sehelai telekung
sudah berganti baru
cantik berseri dan mewangi
sedap diakai
belum kenal jemu.

Atikah berkata...

Salam kak mas...

Terima kasih atas doa kak mas untuk saya... aminn... semoga saya bertemu dengan lelaki seperti itu suatu hari nanti....

pst..pst... ker kak mas nak tulung carikan? he.. he...

cikgu mas berkata...

Salam Khairyn

saya setuju dgn statement khairyn tu..betul mengalah mat salleh u..jangan nanti rela tinggal serumah,n berkeluarga tanpa ikatan perkahwinan cam Brad Pitt n Angelina Jolie...dan yang begitu bangga menayang pada dunia

budak sekarang pulak artislah idola mereka

cikgu mas berkata...

Che pit,hang pun tgh mengusha lecturer ker???

cikgu mas berkata...

hiss apizz,awatlah tak waras...hah ingat yer pesanku....kahwin satu jer yer..poligami yg selalu dok sebut tu,jangan dibuat,,,konon mampu...perkataan `nampu` tu tambahkan ~ssss` jadi apa???

MAMPU = MAMPUSSSS

cikgu mas berkata...

Salam hanis

pasal apa ngeri?????? best apa,cubalah!!!!

cikgu mas berkata...

Salam..Kak As

satu sajak balasan

Sehelai kain pelikat..
dipakai untuk solat
dicuci dan dijemur
dipakai semula...
masakan???
terus baru dan mewangi
pasti lusuh dan reput
tapi mengapa...si pencuci kain
tetap setia membersihkan
kain yg lusuh tanpa jemu dan ragu
kain yg reput dijahit jika koyak
kain yg lusuh,dilipat dgn indah..
kain itulah,kainnya
tiada tukar ganti selamanya...

yg lama baru akan lama
yg cantik akan buruk
yg wangi akan busuk
yg berseri akak layu
tiada apa yg abadi...hidup in hanya sementara kak...

cikgu mas berkata...

Salam cik lie...

Mak minah tu pun driver teksi yg ditungggu,pilot kapal terbang dok intai dia tak peduli...jgn dikut peragai mak minah tu,,,ikut peragai n kelakuan cikgu Shaari n Cikgu norkiah...gaduh punya gaduh akhirnya kahwin...cam cik lie jugaklah...daleh punya daleh akhirnya "TER.....,betul tak...

Teringat lagu dalam cerita tu

Dimana suara burung kenari...untuk cik lieku...

Dimana suara burung kenari
Selalu merayu menghibur hati
Mengapa kau tidak menyanyi
Merajukkah dikau kenari?

Hai burung kenari sedang sembunyi
Dibalik rimbunan pohon yang tinggi
Semalam ku tunggu di sini
Kenapa kau tidak ke mari?

Ooo... tak usahlah
Engkau meradang

Ooo.. begitukah
Segera aku datang

Hai burung kenari mari ke mari
Buangkan yang keruh ambil yang jernih
Marilah bersama menyanyi
Hapuskan hati yang bersedih

Jom cik lie nyanyi...

cikgu mas berkata...

Salam cikgu suhaimi

saya setuju sangat dengan komen cikgu...dah ada baju yg satu,tak usah pakai berlapis2..hodoh dan panas si pemakainya,akhirnya baju tu akan dibuang,tinggal sehelai sahaja...

cikgu mas berkata...

Salam atikah..


nak ku carikan????....tu apizz ada,cik lie ada ,pyjarl ada...kalau tak Anuar zain ok tak...tu boyfreindku,he,he

apiz hensem berkata...

saya? owh... ya2.. SAYA

Asnija berkata...

Salam CM,

Lama tak berjumpa ye...apa khabar? semoga sihat.

Nak komen sikit cerita ni...

Baru hari pertama jadi suami isteri, semuanya memang manis, honey bunny..., dengan isteri lama ari tu, yang pahit dan yang buruk terkeluar lepas berapa tahun kawin?

Bila hijab dah terangkat, barulah nampak semua kekurangan, masa tu barulah datang ujian sebenar, cintakan manusia memang tak pernah kekal...

Betul kata K.As, ibarat telekung baru, dah buruk tak nak dipakai, dibuang sayang...bila orang tanya kenapa tak nak pakai, yang dijawab semuanya alasan yang tak baik tentang telekung lama tu kan K.As...

tak kira suami, tak kira isteri, kita perlu saling melengkapi...

...aku mencintaimu kerana Allah...kala kau cantik, kala kau hodoh, kalau kau miskin, kala kau kaya, kalau kau sihat, kala kau sakit, kalau kau baik, kala kau jahat...sesungguhnya kamu tidak perfect, but...you make my life complete....

Atikah berkata...

Salam kak Mas...

Mak oiii.... apizz,cil lie, pijal, Anuar Zain pun tersenarai suruh saya pilih... Hmm...mana satu nk pilih nie????? hmmm.... hmmm... Ala, kak mas jerla tulung pilihkan... kih.. kih.. kih...

Che' Pit berkata...

salam cm,
bukan cheq mengusha lecturer, tapi cm lupa ke apa keje cheq?

cikgu mas berkata...

Salam Asnija

Aduhai begitu bernas pandanganmu,telah lama melayari alam berumahtangga asnija mampu memberi komen begitu bermakna.Betul tu baru sehari berkahwin semuanya honey bunny..bila dan lama semuanya jadi serba tak kena...tu lah adat dunia..

cikgu mas berkata...

salam en me

selamat berpuasa penuh sebulan...untuk en me ittewww

cikgu mas berkata...

atika

dahku beri senrai nama...aku jugak kn pilihkan??kalau k.mas pilih untuk k.mas lah..anuar zain lah

cikgu mas berkata...

aaah k.mas lupalah che pit..dah tu apizz mengusha lecturer yg mana?

manzlie berkata...

salam ckgu...

mula mula aku di label kan boyer..pas tu Bangau hmm sekarang dah burung kenari...esok burung apa lak?

hmm cikgu nih...ada ker pilot duk masuk mintak nih...kalau ada kenenkan lah..heheheh

syukran

waslam

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today