yg sudi bersama cm....

Ahad, Ogos 23

Berdiri seorang Perindu..


Berdirinya Seorang Perindu
Sikap mu meremukkan hati
Sengaja kau kenang lagi
Kisah menyentuh hati
gelisah diri ini
Adakah ku diuji
Kasih ku yang terlalu dalam
Usahlah dipersendakan
Sabar dan kejujuran jadi akar cinta
Agar kita bahagia
Berdiri aku di sini
bukan untuk seketika
Berdiri aku sebagai perindu
Meski pun jiwa ku sedih
Terasa bagai dihiris
Namun ku tersenyum selalu
Ku sentiasa beri kesempatan
Semoga ada ruang kemesraan
Kita yang punya perasaan
Terkadang rasa terkilan
Janganlah dikeruhkan
kasih yang sedang tenang
Kerana ku merindu
Arrrrrrrgggh batinnya menjerit.......meraung menanyakan pada takdir mengapa dia hanya layak menjadi seorang perindu.........Terus memberi kesempatan,tapi kesempatan yang ada dibiarkan kosong....Rindu menghukumnya tanpa ia sedari "Apa dosanya"????....Rindu memburunya tanpa dia ketahui "apa yang ada padanya".????.....Rindu terus menempelaknya tanpa dia ketahui "apakah jawapannya"???
Dia akhirnya memberontak......Rindu tiada hak untuk memperlakukannya begini.............Dia mengemgam sebentuk rindu bagai mengemgam mentari di telapak tanganya....rindu itu menjadi miliknya....dia perlu kuat untuk terus mengemgam rindu atau melemparkan rindu yang menderanya ke laut lepas atau terbakar dipanggang mentari........
Oh tuhan Hanya kau yang mengerti......................

15 ulasan:

Kak As. berkata...

salam CM,

panjang bebenor ghindu kamu yerk.
maklumlah 8jam kena naik kapai terbang, naik bas plak 2jam jadi 10jam baru nak nyampai kat sidia tu.

layannnnnnlah ghindu kamu tu, asal jangan terbatal puasa dah ler.

hehehehe. sori nyakat jer.

||alis|| berkata...

terkesan sama n3 ini.

sungguh.
alis rindu benar pada dia, sahabat lawan jantina alis, sahabat makan maggie mangkuk sama sama waktu belajar di uitm tika sama sama juga jaga koperasi uitm...

tapi yer la, rinduku hanya setakat menjadi perindu... takkan ke mana.. kerana dia hilang tanpa berita sejak setahun lalu.

namun dia bukanlah fahriku..

mahu usaha jejaki dia di Makkah, tahun depan, doakan yer cikgu...

Hanis berkata...

salam kanda,

kanda sedang merindu??? dinda juga sedang merindu ;-) ahahahah

apiz hensem berkata...

tak paham..

Dr Chenta berkata...

selagi yang dinamakan cinta itu masih bertapak kukuh di lubuk hati sanubarimu, rindu adalah penambah seri kepada warna2 pelangi....

cikgu mas berkata...

salam kak as...


he,he,he..kekadang layaaaan berjiwang ....syok jugak tau...

cikgu mas berkata...

Salam...Aliss

Rindu itu anugerah dari Allah pada orang berhati nurani,punyai rasa rindu...moga rindu mu terubat...

cikgu mas berkata...

Salam hanis

apa sedang merindu,eheeeemmm tahu dah??? bawak bersabar yer!!!

cikgu mas berkata...

salam hemsem..

he,he,he...tak per lah dik,k.mas tahu ko tak bukan jenis berjiwang..

cikgu mas berkata...

salam Doktor

fuuh perfect,,,,sangat tepat,,rindu datang selagi cinta ada disanubari.rindu akan mati jika jika itu terkubur...

manzlie berkata...

salam kak As..


memagn bebenor rindu dia..tapi takpa dah ku kuarkan entry khas untuk nyer tadi...lepas lah rindu dia tuh tau...

syukran

waslam

Atikah berkata...

Salam kak mas...

Rindu pada sapa tu? saya ker? he.. he..

cikgu mas berkata...

salam cik lie

he,he,he,,mekasih bebanyak..hmm hanya tuanhamba yg bisa memahami...he,he,noti arr...ku rotan baru tau..

cikgu mas berkata...

salam atika


hah tahu tak per...

Teja berkata...

salam ramadan ckgu mas... nnt hapdet link blog teja yerk, huhu... da tuka url

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today