yg sudi bersama cm....

Isnin, Mei 18



Hari ini...ahad,saya perlu ke Kg Pandan,KL untuk menyelesaikan urusan berkaitan dengan ibu bapa saya.Saya agak kurang pasti jalan ke sana dari Putrajaya,sebelum ni kalau sampai sana pun saya dari Setapak.Rupanya dengan adanya Highway KLIA-Putrajaya,perjalanan sangat mudah.Saya cuba cari SMK Aminudin Baki,Petronas,deretan kedai dan akhirnya dengan mudah saya temui Jalan Belangkas. Alhamdulillah Allah permudahkan urusan saya...........




Cuaca hari ini sangat panas,rasanya boleh cair otak saya..he.he..ok lah tu..biar cerdik sikit..

So selesai sahaja urusan,matlamat utama saya..BALIK RUMAH!!!...so no KLCC,no Shopping and No tempat lain...




Sampai kat taman perumahan saya,saya rasa lapar (camner lah nak diet,lapar memanjang)..saya tinjau-tinjau apa yang patut dibeli...Tetiba saya nampak gerai Meehun Sup Utara..hmm saya suka menu ni...so si pesona pun berhenti betul-betul depan gerai tu...saya turun cermin tingkap si pesona ni...saya order dari dalam kereta..sori saya tak nak keluar..saya takut cair...panas. betul hari ni !!!



Tetiba....belum sempat saya terima mee sup nya....ada suara menyapa saya...


"hang nak pi mana??? ...seorang lelaki tua kelihatan agak misteri memandang tepat ke arah saya ...kepalanya dah memenuhi tingkap kereta...


"Balik rumah pakcik ...depan sana tu...."


" Aku tumpang yer,panas sangat,aku nak balik depan tu...nanti kau turunkan ....."


Belum sempat saya menjawab,...tetiba dia dah ada sebelah saya,hangbag saya yang ada kat kerusi penumpang depan,dia dudukkan sekali...




Camner ni..camner ni..ok ker?..betul ker orang tua ni??saya jadi cemas,panik,takut semua ada...saya cuba bertenang,walaupun saya sangat tidak selesa,bukan saya tak nak tolong pakcik ni.tapi cara dia meluru masuk ke dalam kereta dan dia jugak nampak agak misteri dari wajahnya.Sebagai perempuan saya perlu beringat,walaupun saya tahu pakcik ni dah tak berdaya nak wat pape yang tak baik kat saya...tapi mana lah tau,sebab ada orang pernah pesan

"Orang lelaki ni,selagi lagi dia boleh tendang tin,or angkat sebaldi air,jangan diragui kemampuannya!!! yer ker Waallahualam...



Saya cuba,cool...lepas membeli saya tekan minyak agak kuat...berdeesup si pesona...mungkin saya cuba tunjuk ketidakselesaan saya pada pakcik ni....dalam kereta saya bertanya..



"Pakcik dari mana..panas-panas cam ni!!!,kan elok duduk rumah,baring-baring tengok Tv ,main-main dengan cucu...tak elok berjalan tengahari merembang cam ni...aku mula dah..skill `kecikguan` dah datang..pakcik ni pun kena leter...


"Aku bosan dok rumah,tak de orang,anak aku bekerja,sunyi..aku jalan lah..."


Tak sampai 5 minit..pakcik ni suruh saya turunkan dia depan pos guard....perlahan dia cakap dengan saya...


"Terima kasih yer nak...besar pahalanya tolong orang tua cam aku...macamni lah bila kita dah tua ...ramai orang dah tak suka,dok rumah salah,pi jalan pun salah,hang pandu kereta baik-baik nooo...terima kasih nak..




Alamak...menusuk ke hulu jantungku..menikam ke sudut hati paling dalam..pakcik ni terasa ker..aku mintak maaf,aku sepatutnya ikhlas tolong dia,aku tak patut berprasangka buruk walaupun camner pun keadaan seseorang...




MORAL OF THE STORY 1.....DONT JUDGE THE BOOK BY THE COVER..........

2...TOLONG ORANG JANGAN PILIH BULU..

3..PAPE WAT BIAR IKHLAS...

4..JANGAN SUKA BERLETER..



P/S...PAPE PUN KOT YER PUN DAH INSAF,JANGAN LAH BERHENTIKAN KERETA TUMPANGKAN ORANG GILA..JADI PAPE SAYA TAK BERTANGGUNGJAWAB HE,HE..

6 ulasan:

manzlie berkata...

alahamdulilah...semoga apa yang cikgu buat di di berkati Allah hendaknye..

wasalam

cikgu mas berkata...

nampak lagi pakcik tu..alamak dia asyik seeeyuum jer kat saya..pe makna tu??

Atikah berkata...

Senyum tands, terima kasih tu kak mas...

cikgu mas berkata...

aah,senyum terima kasih la tu,tapi kalau dia nak ajak pi pasar malam,tu dah tak pe!!!

afisazlie berkata...

SMK aminuddin baki? Laa dah dekat ler tu dgn sekolah abg aji cikgu.. ala sekolah st gabriel tu.. ooo cikgu duk putrajaya jer, tak jauh lah dengan kami (sy dgn abg aji)

Tanpa Nama berkata...

mungkin itu orang muda bertopeng tua.?

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today