yg sudi bersama cm....

Selasa, Mei 19

Apa perasaan cikgu...???..Exam fever..

Di satu petang hening...disebuah sekolah berasrama,di kelas pengurusan yang kebanyakkannya pelajar cemerlang PMR..Pelajar sedang menduduki exam....tapi tengok apa terjadi..???

Cikgu Mas: Faiz!!!!!,bangun sayang.....


Faiz : Ya cikgu.!!!!.dah pagi ker...


Cikgu Mas : Aaah dah pagi, bangun pi gosok gigi,jangan lupa mandi,dan terus minum kopi yer..


Sapa nak buat menantu refer kat saya yer....buy 1 free one...mendapat 7A dalam PMR..so kalau tido cam ni camner nak bagus SPM....bangkit..sebelum telinga cikgu kuar asap....



Aiman.....sudah syahid di medan juang...kepala aiman pecah memikirkan jawapan exam




Now,apa yang cikgu mas perlukan sekarang ialah pili bomba,untuk ku semburkan pada semua,agar kembali di bumi nyata..








Sekarang bulan Mei,hampir semua sekolah sedang `exam fever`....saksikan aksi-aksi berani mati pelajar saya.....




melihat situasi ni,mesti tertanya-tanya mana cikgu dia????

ada ni ...tengah menyanyi lagu P.Ramlee


"...Tidurlah wahai pemaisuri...

tidurlah wahai pemaisuri..

jika kau tidur lena,mimpikan bahagia,

di taman syurga loka..ooooi...




Pas nyanyi cikgu mas terus lari kat stor sekolah cari 3 benda ni ...


  • Pili bomba- nak sembur air biar bangun semua

  • pembesar suara - nak pekik ...bangun!!! jap lagi cikgu jadi dinasour...

  • Mop lantai - pas ni,biar diaorang mop air liur basi yang bercicir kat lantai...



so,tengoklah mak bapak suruh sekolah dia orang bantai tido,cikgu jadi peneman tido diorang,larat ker nak mengejut sorang demi sorang,Pape pun ....aku berdoa...


"Ya Allah,berilah aku kesabaran"......di depanku adalah anak bangsa...















20 ulasan:

cikgu mas berkata...

hai

cikgu mas berkata...

hai..

Tanpa Nama berkata...

hai

bie berkata...

ape hai hai,dhla xde name

cikgu mas berkata...

hai

bie berkata...

penat dh say hi

cikgu mas berkata...

hai,cepatnya marah..

anisfarihah@hotmail berkata...

hi kak mas...

~red~ berkata...

salam..
klakar la org2 yg komen kat ats tu. beso2 pn nk gadoh ag. hehe.. cam bdak2 ;p

cikgu mas berkata...

aah red,diaorang tu semua cikgu2 yang sedang hypertension...menanda kertas pereksa..cam tu lah cikgu zaman skrg..leader dia k.mas lah..

manzlie berkata...

" Cik gu suak main bola, hari haria cikgu main bola"...tau tak script tu....


wasalam

cikgu mas berkata...

..cikgu dah tido,mari kita main bola.!!!.
wei!!! u ingat i tido sekali ke dengan budak2 tu..???kita cikgu harapan bangsa yer!!

thanks for comeback..dah pi bayar bil dah..tambah lagi advanced 5 tahun he.he

manzlie berkata...

cikgu adalah harapan bangsa dan Negara....tanpa kewibawaan cikgu2 sekarang negara akan musnah dan hancur...

Tul tak ?

wasalam

Atikah berkata...

Salam Kak mas, apa kes semua dok pakat tido tu?

cikgu mas berkata...

yup.u r right..dan kewibawaan,kredibiliti,integriti tak kan datang tanpa ikhlas di hati..terima kasih atas pandangan bernas,doakan saya berlapang dada atas segala cabaran yang mendatang dalam menyempurnakan tanggungjawab sebagai guru,,,

nak tanyalah pandangan brother...Kalau lah en azli jadi cikgu n berhadapan dengan situasi cam entry tu cik lie wat apa ????

cikgu mas berkata...

salam atika..

act.tu adalah suasana biasa sekolah berasrama,pantang ada peluang mesti depa `boom`...makan nasi kawah katanya..or cikgu dia pun tido sekali kot...

PINATBATE berkata...

huhuhu...
kesian cikgu penat buat soalan periksa..

cikgu mas berkata...

Ye lah kak pinat..kite tak tido wat soalan periksa,,diaorang bantai tido bila jawab peksa...mana yer tak `haagginn`..

~red~ berkata...

salam...

saya tlg jawab bg pihak bdak2 yg ska tido time exam tue.

dr pnglaman sy, sape yg tido time jawab exam tue mmg kire "bijak" sgt la tue. sy pun x berani tido time exam kcuali ketike mnjawab soalan PJ. haha...

tp mmg ada sorg kwn sy nie, (pompuan la.) Dia mmg bdak straight A's la... Tapi dia la yg paling awal siap n pling awal tido. Jelez tol tgk dia. huhu...

Tp markah maintain 90 & above je. Musykil gak, pandai tp kuat tido... hmm... Pnat kot. wallahualam...

cikgu mas berkata...

Pernah sorang ustazah bagi tau masa k.mas sekolah ...imam Syafie juga sering tidur dalam pengajiannya..tapi sangat cemerlang,Waallahualam kerana tidurnya umpama tafakur...tapi budak2 ku tidur berdengkur-dengkur..bukan tafakur!!!

kawan merah tu..ala imam syafie lah..

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today