yg sudi bersama cm....

Jumaat, Julai 24

Cikgu terjaga dari tidur...

Jam menunjukkan pukul 3.40 pagi....aku terjaga dari tidur,dadaku berdebar..Astagfiruallahalazim..bibirku beristigfar...aku bermimpi rupanya!!!!!!!aku menyapu wajahku dengan kedua telapak tangan,ku elus rambutku yg kusut..aku tahu lenaku pasti dah bernoktah,kerana aku amat sukar untuk melelapkan mata kembali jika terjaga ditengah malam.3 tahun berlalu lena ku bukan seperti dulu.....aku tiba-tiba teringat mimpiku,tetiba ingatanku menerpa pada seseorang dan air mataku mengalir........kerinduan ini benar-benar mendera rasa,oh..tuhanku.....hanya engkau yang mengerti...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

36 ulasan:

Atikah berkata...

Salam Kak Mas...

Selamat pagi... so, pagi nie cam mana? Hope akak kita nie tak sleep lak time mengajar... :)

Dr Chenta berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
cikgu mas berkata...

salam..

morning dear..

tak dik ooi...k.mas bukan kaki tido..tido bila terlalu perlu jer,kesiankan!!!

Dr Chenta berkata...

cikgu mas,

tidak salah kau merindu dan menangis.... moga itu dpt melegakan hati dan perasaanmu!

dan Allah SWT bukan sahaja Maha Mengetahui malah jugak tempat kita memohon pertolongan dan bantuan....

~ PaY JaRL ~ berkata...

Rindu? teringat masa kat asrama dulu, masa puasa kena nyanyi nasyid.. lagu rindu

Rindu itu adalah
Anugerah dari Allah
Insan yg berhati nurani
Punyai rasa rindu...

apiz hensem berkata...

hi kak mas ku sayang. dah terjaga dari tidur ditengah malam tu ade tak bangkit dan buat solat sunat tahajjud? adekah terus sambung menangis dan terus tido kembali? jgn marah kak yer, kawe tanye jer..

pijal... aku suka lagu tuh... damai jer

Hanis berkata...

Salam kanda...

Rindu itu hadir dikala awal pagi...sungguh shahdu...sesungguhnya hanya pada Yang Maha Esa tempat bermohon semoga kerinduan itu dapat diubati....

cikgu mas berkata...

dear doctor

semalam kita berbicara pasal cinta...hari ini kita menrungkai nilai rindu.Rindu datang setelah hadirnya cinta,rindu takkan boleh beriringan tanpa diiringi kasih dan sayang,rindu pasti ada penawar,tapi tak semua rindu terubat..umpama pungguk merindukan bulan,pungguk takkan boleh terbang mendapatkan bulan...hingga ke akhir hayat pungguk hanya mampu merenung bulan,kesiannya si pungguk.

Allah mengetahui kerinduan pungguk..tapi adakah bulan tahu pungguk menanti sinarnya siang dan malam...???pungguk berharap bulan mengerti disebalik lagu sayu yer..

cikgu mas berkata...

salam payjarl

betul tu rindu tu anugerah dari Allah,orang yang berhati nurani jer yg ada rasa rindu..orang yang keras hati lambat nak terbit rasa rindu..


coop.coop ,comelnya payjarl bernasyid,terbayang kesucian wajahmu tika bernasyid bagai..

~ PaY JaRL ~ berkata...

apiz,

terima kasih kerana menyukai lagu tu. tapi tu baru ko baca, lum lagi dengar aku menyumbangkan lagu tu.. gerenti ko takleh lupa sepanjang hayat, hahahaha... sbb bisa buat ko muntah darah dgr suara aku menyanyi

cikgu mas berkata...

apizz ku sayang

k.mas ingat dah torbang n dah main mati dah dgn pramugari MAS..ada lagi ropanya menjengguk k.mas sambil bertanya soalan cepu mas..

adikku sayang,ibadah dan amalan mana boleh diuar-uarkan..riak namanya..nangis bolehlah kuat2 nanti org tersedar dia boleh watkan susu...ha,ha,ha..pas minum susu tidolah balik..

cikgu mas berkata...

apiizz..sori main mata..bukan main mati..hiss k.mas doa hemsem panjang umur cam nek wook,tersalah taip tadi..

cikgu mas berkata...

aduuh teruja yer nk dgr payjarl menyumbangkan lagu..muntah darah bagai...bila agaknya leh dengar..

cikgu mas berkata...

dear hanis..

hanya padaMu ku bermohon...k.mas sangat mengemari ungkapan tu,,kenapa dah lenyap??

Che' Pit berkata...

hahahah CM,

masa tu mmg cheq comel )tak malu mengaku comel) tapi tu masa skolah menengah ler.. la ni dah bertambah2kecomelan cheq, hahaha

rindu pada kedamaian
rindu pada ketenangan
rindu pada kesejahteraan
dan juga kebahagiaan

org mukmin merindukan
anak2 yg soleh
isteri isteri yg solehah
keluarga bahagia..

hmm tapi nape isteri2 yg solehah? tak isteri solehah jer?

Dr Chenta berkata...

cikgu mas,

mungkin bulan yg dirindui si pungguk itu berpantun;

Kiri jalan kanan pun jalan
Sama tengah pokok mengkudu
Kirim jangan pesan pun jangan
Sama-sama menanggung rindu

apiz hensem was here berkata...

amboi kak mas... berderau darah kawe kak mas cakap kawe main mati. jgn kak mas.. ade nnt kapal terbang tu terh.... isk.... astarafirullah... mudah2an selamat pergi dan selamat kembali...

flight kawe petang nnt le kak mas, dan lagi klu kak mas nak masak dan jamu saya spegetti cabonara kak mas tuh...

suka dengar kak mas berbicara pasap pungguk tu. menariklah...

pejal : sesumbang mana org menyanyi pon, tak pernah nyer aku nak muntah darah, paling tidak aku lempar bende2 jer kat penyanyi tu.

cikgu mas berkata...

Pungguk di bumi membalas pantun si bulan...doctor hayati yer

Pungguk menjeling bulan beradu
Sayu menyanyi dipohon meranti
kalau benar sama merindu
bentangkan tanda,tunjukkan bukti.

cikgu mas berkata...

Payjarl...la transform lagi ker...che pit..pulak..chek pit tu sapa??chek pit tak pa mat pit jangan...yer dik ooi...

amboi ko payjarl sorang pun lum dapat..ko dah main sebut isteri-isteri..ni apizz ler ni..selalu sangat sebut poligami dgn payjarl..payjarl dah `teringin`...

masa cikgu mas kecik dulu ada satu iklan @cerita pendek Filem Negara Malaysia,pasal si kancil dgn monyet,monyet nk makan cili..kancil kata

"jangan monyet,jangan !!!!!

hmmm payjarl mungkin tak tahu hingus dia tak kering lagi masa tu,tapi si hemsem tu pasti tahu..dia sebaya cikgu jer tu...perasan muda.

cikgu mas berkata...

hiss jangan sebut cam tu...apizz tak kahwin lagi nanti `kempunan`..moga selamat pergi dan pulang..


Suka yer..bidalan pasal pungguk..kalau apizz ni !!!cikgu rasa sesuai jadi bulan.kenapa yer??..sebab apizz tengok jer pungguk merindu,tapi tak pandai nak balas lagu sayu pungguk,diam membisu dilangit yang tinggi,mengharapkan pungguk terbang ke awan ,tapi pungguk mana kan mampu menyapamu diawan tinggi,sinaran dan cahayamu menyilaukan mata pungguk..pungguk hanya merenung,,akhirnya pungguk mati dalam kerinduan yang tiada penghujung..kesian dia apizz...

aah apiz,seburuk penyanyi lum ada yg kita dengar sampai kita termuntah darah..tapi paper doll (mak nyah) bila nyanyi cikgu rasa nak termuntah....

Hanis berkata...

tersenyum bila baca kisah apiz & bulan.... ;-) ....selamat bercuti piz..jgn lupa bawa balik buah tangan tuk kitorang....

Dr Chenta berkata...

cikgu mas,

nak balaslah pantun tu;

Pungguk merindu di dahan kayu
Berlagu sayu setia menanti
Saban purnama aku merayu
Perlukah lagi tanda dan bukti?

cikgu mas berkata...

aduhai berbalas pantun kita doktor..layaaanlah....

Merajuk pungguk di bawa bayu
kerana bulan dah kian bosan
pernahku hancur lantaran rayu
aku bukan lagi sigadis hingusan..

cikgu mas berkata...

salam adinda

andai apiz jadi bulan...adinda rela jadi apa???

Dr Chenta berkata...

cikgu mas,

Nak berpantun lagi (yg terakhir la...hehehe);

Kecewa bulan bermuram durja
Hinggap pungguk di pohon selasih
Adat bercinta ada terluka
Mengapa serik utk berkasih?

~red~ berkata...

k.mas teringat sape tue?? teringat bf lama ek.. hehe ;p

cikgu mas berkata...

dear doktor..

kalau rasa nk berpantun...jgn ragu untuk menjual..aku sedia membeli walau semahal mana harga kau tawar...


Bulan meratap kerana tersisih
Pungguk terbang kiri dan kanan
tiada kuserik untuk berkasih
Kerna hamba tak ingin `kempunan`

hiss doktor..tak pernah seriklah...rugi nanti,he,he

cikgu mas berkata...

dear merah..

he,he,he bukan teringat bf lama..teringat teddy bearku yg hilang...hmmm tak boleh tido u..kesiankan!!!tolong cari teddy bear baru...tak nak bear lah,...nak tukar selera `POOH ` ker,,leh tak merah hadiahkan???

Che' Pit berkata...

salam CM

Che Pit tu saper?
hmm CM tak baca ke komen cheq kat entry CM pasal nama2 panggilan dulu? cheq ingat lagi.. dulu masa kecik2 sepupu cheq panggil apit.. sampai la ni pun ada lagi sepupu cheq panggil apit.. so nama cheq gak lah.. hmm satu lagi masa cheq kecik2 dulu, cheq ada seorang pangkat cucu.. dia panggil cheq Tok Apit, hahaha.. sampai la ni teringat.. hmm tapi dia panngil masa kecik2 dulu ler.. kalau la ni dia panggil atok gak, cheq luku kepala dia walaupun suami dia kawan sekolah cheq dulu..

cikgu mas berkata...

ooh ye ker...tapi cikgu panggil payjarl jer..sori yer..cikgu terlupa lak..maklumlah mokcik dah tua..tetiba lak ternampak nama che pit.terpelik sekejap ....che pit tak pernah dengar kalau che lie tu selalu jugak dengar...tu pun dah lama cikgu tak dengar khabar berita,tertanya-tanya apa khabar dia?sampaikan salam pada dia yer!!!

tu lah hemsem cam payjarl kalau ada gak panggil atok,memang butalah tu...seligi jer kepala dia,cikgu sokong..he,he

Dr Chenta berkata...

cikgu mas,

telah saya jadikan entri dlm blog saya semua pantun itu. Jika berkesempatan, boleh nanti kita berpantun lagi kan?

Terima kasih yer....

~red~ berkata...

oh...
hilang teddy bear rupenye.
boleh je.
nanti saya carikan kat cg ye.
hik3.
sy anto pos laju dlm mimpi tau. ;p

cikgu mas berkata...

dear doctor

boleh apa salah yer..jual saja pada saya...tak cukup harta untuk membeli..hati dan jiwa saya cagarkan!!!amboi boleh percaya ker doktor ayat `mengayat` saya tu???

cikgu mas berkata...

dear merah

walau dalam mimpi keinginanmu memenuhi impianku sudah cukup untukku..

Dr Chenta berkata...

cikgu mas,

jika kata2 itu benar2 lahir daripada hati yg ikhlas, bisakah saya meragui dan menepis kesahihannya???

cikgu mas berkata...

dear doktor

Bila keikhlasan terserlah,,kepalsuan dan kedustaan tersungkur di kaki cinta..rebah berkubur si pendusta...perrrgh..laayaan doktor,hu,hu..

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today