yg sudi bersama cm....

Sabtu, Julai 25

Biarlah bulan bicara sendiri....

Biar Bulan Bicara
oleh Broery Marantika

Bulan sabit
Yang jatuh dipelataran
Bintang redup
Tanpa cahaya gemintang
Langkah tanpa arah
Sesat di jalan yang terang
Aku yang terlena
dibuai pelukan dosa

Chorus:
Ingin pulang membalut luka hatimu
Ku pun tahu betapa pedih batinmu
Beri kesempatan atau jatuhkan hukuman
Andai maaf pun tak kau berikan

Air mata tulus
jatuh di sudut bibir mu
Tak terlintas dendam di bening mata indah mu
Aku yang merasa sangat berdosa pada mu
Masih pantaskah mendampingi mu

Biar lah bulan bicara sendiri'
Biarlah bintang kan menjadi saksi
Tak kan ku ulangi walau sampai akhir nanti
Cukup derita sampai di sini

.......................................................................................................................................................................

Tika bulan mengatur bicara...
pungguk terus menangis hiba
tika bulan mengatur bicara
pungguk terus meratap sayu
tika bulan mengatur bicara
Pungguk terus rajuk melara
.................................................................................................................................................................

Bulan bilang..........aku sesat wahai pungguk!!!
Kata pungguk.......Ke mana arah kamu??
Bulan bilang..... aku berdosa wahai pungguk???
Jawab pungguk....apa dosa kamu???
Bulan kata....hukumlah aku wahai pungguk..!!!
Kata pungguk...hukuman apa yang kamu mahu???
Bulan mohon.......Ampun dan maaf wahai pungguk!!!!!
Pungguk sahut....Aku bukan tuhan yang maha pengampun......
Janji Bulan.....
.cukuplah derita sampai disini

Kata pungguk.....
wahai bulan,!!!!
kau hanya berjanji dari langit yang tinggi...
susah senangku kau tak mampu turun ke bumi...
.kau hilang bila terbit mentari....
tika itu janji tinggal janji......
bila malam aku merayu lagi...
kau bersinar memujuk hati...
bila aku diam membisu...
janji mu mula retak seribu..............
..................................................................................................................................................................
bulan tetap bulan
pungguk tetap pungguk
Bulan megah ditemani awan
Pungguk menangis dicelah pokok,,,,
...................................................................................................................................................................

6 ulasan:

Madey berkata...

wah...suka lagu nih

cikgu mas berkata...

dear madey

salam sayang..dari cikgu..tqvm sudi jadi follower cikgu,sudilah kiranya kita sama berbicara,saat suka dan duka..

Nyanyilah lagu tu,irama dan liriknya cukup indah kan????

Hanis berkata...

waaa lagu yg mana satu ye nie...nak cari laa lagu ni kat youtiub....

cikgu mas berkata...

Carilah hanis...memang syahdu n suara singer this song..sodap n maskulin u...

apiz hensem was here berkata...

wow.. kene download secara haram lagi ni.. best2

hi kak mas, hanis dan madey.. im bekkk

Hanis berkata...

hi apiz....we miss u....mane buah tangan tuk kami....

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today