yg sudi bersama cm....

Ahad, Julai 26

Biar bulan bicara sendiri.....biarlah bintang menjadi saksi

Bulan tetap bulan
Pungguk tetap pungguk
Bulan ucap selamat jalan
Pungguk pedih meskipun mengangguk..

26 ulasan:

||alis|| berkata...

salam buat cikgu Mas..

huhu... apa yg buat cikgu sedih benar nih..

meh sini alis pok pok cikgu meh..

:)

cikgu mas berkata...

hiss Alis

bukan cikgu yang sedih...pungguk yang sedih..bulan tak habis2 berjanji..janji tinggal janji..dia dok tersenggih di awan tinggi..pungguk menangis dia buat tak peduli..hu,hu

apa pun TQVM `pok,pok.Aliss..selalu terdodoi,terlena bila alis pok,pok..

Teja berkata...

Pungguk hinggap di pohon betik
Berlagu merdu di malam hari
Jika berpisah jalan terbaik
kuatkan semangat tabahkan hati

Cik Amy Sensei berkata...

salam cikgu mas..

wahh..puisi yang menarik..makna mendalam tu kan..

Dr Chenta berkata...

cikgu mas,

Memang saya teruja sangat untuk turut membicarakan tentang pungguk tentang bulan dan perihal setianya pungguk merindui bulan namun kesibukan telah membatasi saya. InsyaAllah pada suatu ketika nanti pasti akan saya bicarakan juga....

Che' Pit berkata...

CM,

bukan bulan je yg tak habis2 berjanji, ada sorg manusia tu gak yg tak habis2 berjanji.. tapi entah bila nak tepati.. dah naik penuh diari cheq mencatit janji2 pelesu yang ditaburi..

sekuntum mawar berduri berkata...

salam...

puisi yg m'narik utk org yg sedang asyik di lamun rindu.Carilah cinta yg benar-2 murni dan tulus utk m'gapai k'redaan Allah.

Hanis berkata...

salam kanda.....hahahah..masa dinda dok baca puisi rindu & janji ni...dinda terdetik....pasti ade komen yg akan berkata....emmm tah bila laa janji2 tu nak tertunai....hahahhaha..

pijal...cheq setuju ngan hang...kesian kat kami2 yg telah termakan janji2 CM kan....

Che' Pit berkata...

betul tu Hanis..

takper2, di akhirat nanti kita tuntut janji2 CM tu.. sampai hati dia kan hanis, biarkan tetamu jauh tertunggu2 ternanti2 kat umah hanis.. sampaikan tak nak balik umah.. Takper hanis, kita nantikan rabu ni yer.. kita tgk sejauh mana keberanian CM

en_me berkata...

sodeyyynyerr.. hmm

cikgu mas berkata...

dear teja..


Pungguk menangis dipohon jati
Bulan sabit asyik berangan
Setia pungguk hingga ke mati
rela berkubur ditapak tangan

cikgu mas berkata...

salam cik amy..

itu bukan puisi sekadar monolog hati dari seekor burung yg sepi..makna tersirat pada yang mengerti...tqvm kerana sudi menghayati...

cikgu mas berkata...

dear doktor

begitulah hidup kita ,sering masa menghambat kita,keperluan dan kesibukan menjadikan kita tega untuk meremehkan soal hati dan perasaan,akhirnya air mata kering sendiri...pungguk tua dimamah usia..dan bulan pula makin gerhana...hamba tunggu madah bicara dari doktor...untuk pesakitnya...sedia menanti bagai setia pungguk menanti bulan rebah ke bumi...

cikgu mas berkata...

dear Che Pit..kenapa percaya pada janji ..bukan ker Aishah dah berpesan...dalam lagu "Jani manismu"...

"Oh dunia ini,penuh kepalsuan
Oh mungkinkah tiada keikhlasan
Apakah ini satu pembalasan
ku sedar kebesaranmu tuhan'

terus ke chorous.....

hati membeku mengingatkan
kata janji manismu..
ku lambung angan-angan
belaian kasih sayang,suci darimu
oh kejamnya..
lidah tidak bertulang
ucapan cinta menghiris kalbu
ku kan pergi,membawa diri
Cinta di hati terkubur lagi...


hu,hu,hu...jangan sodih pyjarl...cikgu kawan yg baik..ha,ha,ha..

cikgu mas berkata...

salam sayang untuk mawar berduri

tqvm much kerana sudi menghayati...rindu hakiki adalah rindu pada Ilahi..kita pasti bertemuNya akhir nanti...

cikgu mas berkata...

dear adindaku hanis..

macam2 makanan ada.di dunia ni.kenapa menu janji yang hanis idamkan..janji tak leh dimakan..baik makan nasi dik,,,konyang perut..makan janji gigit jari...

cikgu mas berkata...

dear adindaku hanis..

macam2 makanan ada.di dunia ni.kenapa menu janji yang hanis idamkan..janji tak leh dimakan..baik makan nasi dik,,,konyang perut..makan janji gigit jari...

cikgu mas berkata...

Janganlah macam tu payjarl...tak
daya nk penuhi permintaan..amboi sampai diakhirat dia tuntut,,,biarlah cikgu pi dgn tenang..tunggu pyjarl di pintu syurga..hmmm nak beri pyjarl n hanis lagu lah"Alleycat...Andainya aku pergi dulu...pujuk pyjarl..



Andainya aku pergi dulu sebelummu
Janganlah kau bersedih hati
Andainya aku tiada lagi di sisimu
Janganlah kau memencil diri
Bayangkanlah masa-masa bahagia
Semasa engkau dan aku
Bermesra di langit biru
Di waktu kasih berpadu

Andainya engkau pergi dulu sebelumku
Mestikah aku hidup melara
Andainya engkau tiada lagi di sisiku
Mestikah aku kecewa

Ku percaya kau selalu di sisiku
Walaupun jasadmu tiada
Walau di mana kau berada
Kasihku takkan berubah


Di pohon cemara ku ukirkan kata cinta
Bulan tersenyum dan bersinar
Berguguran daun jatuh lembut ke rambutmu
Meraikan suasana indah
Di sini ku berjanji disaksi rembulan


Andainya ku pergi dulu
Jikalau ku pergi dulu
Ku nantimu di pintu syurga

hmmm,jgn sedih halalkan semua..andainya ku pergi dulu..

cikgu mas berkata...

en_me

pujukkkk lah itu pungguk..!!!hu,hu,hu

Atikah berkata...

Salam kak mas...

sedihnya... terasa diriku sang pungguk itu...

pst... sblm kak mas bertanya kenapa blog bersarang, saya bgtau dulu.... internet tak dak kat umah... so,tak dpt nak hupdet blog... :)

Che' Pit berkata...

salam CM,

kenapa percaya pada janji? sbb kita ni manusia, berpegang pada janji.. bukan nye kerbau yg berpegang pada tali.. bagi sy, simple jer, kalau rasa takde kemampuan dan kemahuan, tak usah lah menabur..

GURU_CIKGU berkata...

Bulan tak mampu berbicara sendiri kalau tiada pungguk yang menanti.

Pastikah bintang akan menjadi saksi yang setia dan jujur?

Fikirkan dengan akal hati, bukan dengan mata hati yang boleh kabur dengan hiasan kaca yang menyilau.

cikgu mas berkata...

Che pit...

ya manusia mempunyai kemampuan terbatas..tapi mereka jugak berhak bermimpi beruasaha mencapai apa yang diingini,cuma masa kadangkala membatasi,bersabar kan boleh bentuk jati diri..jangan mudah menghukum tanpa meneliti..nanti ada hati rasa disakiti..usah kita menyakiti tapi saling memberi yang terbaik... janji manusia pasti ada kelemahan dan batasan..

cikgu mas berkata...

Cikgu


ya bulan tak mampu bicara sendiri..tanpa punnguk yang menanti..tapi adakah mereka berbicara pada bahasa yang sama,?maksud yang serupa? atau masing-masing mempunyai bicara yang berbeza dan cara berbeza akhirnya tidak jumpa titik pertemuan..

bintang hanya mampu menjadi saksi..tidak faham bicara punnguk dan bulan..tidak mengerti apa keinginan pungguk..apa kemahuan bulan..

tq cikgu atas comment bermakna,,

cikgu mas berkata...

Cikgu


ya bulan tak mampu bicara sendiri..tanpa punnguk yang menanti..tapi adakah mereka berbicara pada bahasa yang sama,?maksud yang serupa? atau masing-masing mempunyai bicara yang berbeza dan cara berbeza akhirnya tidak jumpa titik pertemuan..

bintang hanya mampu menjadi saksi..tidak faham bicara punnguk dan bulan..tidak mengerti apa keinginan pungguk..apa kemahuan bulan..

tq cikgu atas comment bermakna,,

cikgu mas berkata...

dear atikah

nak habaq PC Fair bulan 8 ni ada offer maxis broadband hanya rm 58 sebulan..pi lah amik nanti boleh kita bermaya-maya..tak bestlah atikah sunyi sepi..

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today