yg sudi bersama cm....

Rabu, Julai 22

cikgu ikuti kisah nek wook kundur....

Bukan Cinta Biasa

Begitu banyak cerita
Ada suka ada duka
Cinta yang inginku tulis
Bukanlah cinta biasa
Dua keyakinan beza
Masalah pun tak sama
Ku tak ingin dia ragu
Mengapa mereka selalu bertanya
Cintaku bukan diatas kertas
Cintaku getaran yang sama
Tak perlu dipaksa
Tak perlu dicari
Kerna kuyakin ada jawabnya
oh...Andai ku bisa merubah semua
Hingga tiada orang terluka
Tapi tak mungkin
Ku tak berdaya
Hanya yakin menunggu
jawapnya...................
Janji terikat setia
Masa merubah segala
Mungkin dia kan berlalu
Ku tak mahu mereka tertawa
Diriku hanya insan biasa
Miliki naluri yang sama
Tak ingin berpaling
Tak ingin berganti
Jiwa ku sering saja berkata
Andai ku mampu ulang semula
Ku pasti tiada yang curiga
Kasih kan hadir tiada terduga
Hanya yakin menunggu jawapan


Cikgu ikuti kisah ni..dari nek wook mula kahwin pada tahun 2005,nek wook dikejar oleh media...mungkin semuanya pelik bagaimana seorang wanita berusia 104 tahun boleh menawan lelaki berusia berusia 33 tahun.Kisah cinta nek wook dikejar,gambar-gambar aksi romantik nek wook bersepah dimajalah,ada juga yang mengorek rahsia bagaimana nek wook melayan suami..hingga ke kisah `tempat tidur` nek wook dijadikan bahan cerita,nek wook tak segan silu memberi petua..antara yg saya masih ingat teknik urutan..hmm entahlah..saya bukan nak mempertikaikan perihal jodoh dan pertemuan..soal qada dan qadar ....tapi dalam mencari jodoh garis panduan,,,ada ditetapkan... soal `sekufu` adalah ajaran islam yang dititik beratkan pada kita untuk dikuti.Nabi juga menetapkan 4 kriteria wanita yang boleh dipertimbangkan sebagai isteri,
Terbaru selepas 3 tahun,suami nek wook ditangkap kerana menagih dadah,barulah terbongkar rupanya nek wook selalu didera mental dan fizikal oleh suaminya ketika berada dalam keadaan khayal.Duit nek wook yang tak seberapa tu selalu diperas oleh suaminya.Kereta dan cincin nek wook dijual untuk mendapatkan dadah.Nek wook menderita..nek wook harapkan suaminya boleh diharap untuk menjaganya..tapi harapan tinggal harapan..nek wook cukup tertekan,makan pun tak lalu selepas suaminya dibawa mendapat rawatan di pusat serenti.Nek wook sepi dalam merindu.Nek wook yang pernah bernikah sebanyak 21 kali masih belum lagi mengenal lelaki..apatah lah lagi kita...
masa saya meneliti kisah ni di akhbar..kawan saya linda...lalu menegur saya...
Mas !!!!u..baca apa????
"ni hah kisah nenek ni...kesian dia...jawab saya...
"ko tau mas suami aku kata "suami nenek ni terpaksa ambik pil khayal bila nak tidur dengan dia..kalau tak...tak boleh ko!!!!".....ha,ha,ha dia ketawa besar...
"ko ni..tak baik tau.!!!!!..aku jawab..sambil tergelak jugak...aku tak boleh nak tahan gelak dengan lawak si linda ni....!!!
hmmm ...persoalan yer....di usia begini..................
APA YANG KITA CARI????MASIH KAH LAGI KITA MENGANYAM DERITA DI TIKAR SENGSARA!!!!!SEDANGKAN TEMAN YANG LAIN MENABUR SAHAM DI DI BURSA IBADAH DI PENGHUJUNG USIA......`
tapi saya percaya kisah ni adalah satu bentuk cerita yang Allah jadikan untuk kita berfikir baik buruknya..pro dan kontranya..setiap apa yg Allah tunjukkan pasti ada hikmahnya..dan menjadi tanda pada mereka yang berfikir.....






24 ulasan:

Atikah berkata...

Salam kak mas...

Nie memang cinta luar biasa... dari orang biasa, nek wook menjadi glamer... perkembangan dirinya diikuti media... gara2 berkahwin ngan Mohd Noor... rasanya kalau lelaki berusia 104 tahun berkahwin ngan wanita 33 tahun, tak menjadi isu agaknya...

apiz hensem berkata...

alah.. org2 sekarang ni, kalau cerita pasal kawen cepat jer, alih2 nek wook dah jadi macam artis plak. tak kuasa cheq nak ikot cerita2 macam ni, takde pekdah nyer, nasib ko lah nek wook, dpt suami macam tuh, baek mintak fasakh jer...

Hanis berkata...

Salam,

hahahah...apiz agak emosi ngan nek wok nie...jangan gitu piz...karang nek wok tenung mata hang baru hang tau.....

kanda...nek wok nye story bakal di filem kan ye? mmg glamor nek wook nie....

pijal....masihkah MJK menjadi impian hati?

Dr Chenta berkata...

kita mmg masih perlu memahami pengertian cinta yg sebenarnya....

cikgu mas berkata...

tika

bukan cinta biasa..kan!!!mmg kurang jadi isu bila lelaki 104 thn kahwin dgn pompuan 33,17 thn pun boleh..ye lah lelaki mana ada istilah `menaoupous`..tapikan lelaki jarang sampai umur 104 thn depa pendek umur..hisap rokok lagi pendek..ha,ha

mak k.mas pesan lelaki tua camner pun selagi mampu tendang satu tin..maknernya `ok` lah lagi tu...so kalau ada atok2 kenyit mata kt tika..beware!!!

cikgu mas berkata...

dear hemsem

baby febuari manalah suka benda remeh temeh..so cerita nek wook ni kira tak de pekdahnya..tapi dari sesuatu yg remeh tu dia jadi besar..

hmmm kalau nek wook apiz suruh mintak fasakh..sudikah apiz menjadi galang ganti pada suami yang dulu..ha,ha,ha..jgn marah..kalau marah semua herte mende terserah padaku..termasuk ur lappy sony vio..yg menjadi idaman kalbuku itu..............

cikgu mas berkata...

hanis

tahu tak nape apiz emosi???apiz tu sebenarnya romantik..dia tu "women proctector"..dia tak leh tengok wanita dianayai..tapi dia tak mau tunjuk secara luaran..dia merintih secara dalaman..tulah baby febuari..kisah nek wook begitu terkesan dihatinya...pizz!!! bukan payjarl jer tok dukun tau..cikgu lagi hebat..dukun buaya..sifat dan tebiat boyer dalam poket jer..

ye ker..kisahnya nak difilemkan sapa pelakon yer..fasha sandha kot..sesuai tu..kita tgk ramai2 yer..apizz blanjer

apiz hensem berkata...

org kite ni cite mmg suka cite remeh temeh macam ni, pastu besar2 kan, hangat2kan, gosip2kan, sensasi2kan. Nenek wok pon macam tak sedar diri, suka plak jadi tumpuan ramai, siap lentok2 lagi. wahai... nenek wok, sedar2 lah diri tu, buat2 lah amal byk2 selagi hayat dikandung badan.

kak mas... walau mati hidup kembali takde lah aku hendah menjadi galang ganti hubby nenek wok tu. ramai lagi pompuan kat luar sana yg muda2... selagi cheq masih waras.. nehin!!!

Aidil Fadzil berkata...

salam ziarah...Cinta Luar Biasa? Memang luar BIASA. Cinta adalah TRAGEDI?betul ke?

Noor berkata...

As Salam..

cikgu.. cinta itu terlalu luas pengertian nyer.. terpulang lah kepada kita untuk menilai nyer.. berbekalkan iman didada.. jangan dipesongkan pengertian yang suci itu..

di usia yang merangkak-rangkak kepenghujung nyawa.. pengertian cinta bukan kepada perkara yang remeh-temeh.. pengertian nyer lebih kepada 'companion'.. penemah bicara.. pengubat sepi yang lara.. berpimpingan tangan bersama ke Rumah Allah.. mencari keredhaan.. mencari bekalan akhirat.. itulah cinta hakiki.. bukan setakat berteman di dunia yang fana.. tapi.. berteman di syurga yang di idamkan oleh semua..

ceeewahhhhh.. kuang 3x

cikgu mas berkata...

dear Doc

ya,cinta memang terlalu besar pengertiannya..cinta juga terlalu subjektif untuk dihuraikan...selagi kita bernyawa selagi itulah cinta berkisah episod demi episod,pelakon dan pengarah yang pelbagai ragam.cerita yang pelbagai versi ada yang berakhir dgn happy ending tak kurang juga yang berakhir dengan sad ending..cinta terus menjadi tema utama perihal hidup manusia di pentas kehidupan...

Doc.bagi saya nek wook adalah pengamal cinta tegar...dia tak berhenti mencari cinta sejati..cinta menjadi keutamaan dalam dirinya meskipun dirinya dimamah usia...cinta yang menjadi kekuatan untuk dia terus hidup..

tapi betul kata apiz..kembalilah ia pada realiti..raihlah cinta yang lebih hakiki..kerana cinta pada manusia takkan boleh menandingi cinta ilahi...mungkin dia akan lebih tenang bila pengertian pada cinta ilahi dia capai dan fahami...

apiz hensem berkata...

uish... semuanya menggunakan kata2 yg begitu puitis. tak pandai cheq nak berpuitis2 ni...

cikgu mas berkata...

sayangku apizz..dengar sini..ambil pesanan ni bagai pesanan sorang kakak pada adik..kakakmu ini memang pandai mengalun bicara...

Bibir kita..memang selalu menginginkan yang indah-indah..semua manusia ingin yang terbaik dalam hidupnya,semua lelaki mahukan wanita muda,seksi,solehah dan mengiurkan..tapi siapa kita???untuk mengaturkan segala kehendak berada berada dalam gemgaman kita..
meskipun otak kita masih waras..pasti md noor suami nek wook juga mahukan yg terbaik..terseksi..tergebu..tapi perancangan Allah,,tak de siapa dapat atasi..pasti ada hikmah atas apa yg berlaku.

apapun cikgu doakan semua kekawan meraih yg terbaik dalam hidup..

apiz mmg straight forward..cikgu memang cam ni..cikgu puas dalam bermain kata..dalam bermain kata cikgu harap ramai yg mengerti...

cikgu mas berkata...

salam ziarah untuk cikgu aidil

salam ziarah saya hamparkan permaidani merah atas kesudian cikgu mengunjungi saya..insan biasa yang terlalu biasa...amat berbesar hati menerima kunjungan dan kesudian menjadi follower saya untuk insan sehebat dan sepuitis cikgu aidil..

hmmm,bila cikgu jadi follower CM pasti ada seekor boyer yg akan mengiringi langkah saya..saya dah pergi ke villa belaian jiwa,dan saya nampak boyer peliharaan saya tu ada disana,pesan saya jagalah dia baik-baik seolah cikgu menjaga hati saya..klicklah kat kepala boyer tu setiap hari pasti saya akan berkisah bersama cikgu..

Cikgu!!!

dimata saya cinta terlalu hebat,cinta tak pernah bersalah ,cinta adalah sisipan nikmat tuhan untuk hambanya meniti hidup ini dengan gembira..lahir kita kerana cinta,datangnya Hawa kepada Adam kerana keperluan cinta dalam diri Adam..maka terciptalah Cinta Adam dan Hawa yang membawa kepada pertumbuhan manusia.

Cikgu cinta bukan tragedi,tragedi berlaku kerana kecuaian pengamal cinta,cinta datang dengan ketulusan,tapi pengamalnya sambut dengan kerakusan..atas nama cinta pengamalnya racuni dengan racun gelodak nafsu..atas nama cinta..pengamalnya cemari dengan dengan santapan kepalsuan..akhirnya cinta terkulai layu..cinta hanya bermakna pada mereka yang benar2 faham dengan makna cinta,

aduhai cikgu..berbicara pasal cinta sampai esok pun tak selesai..sudi2 ke mari kita bertukar2 pendapat dan idea dgn insan hebat seperti cikgu..selamat datang ke dunia saya...bersama boyer yang saya hadiahkan buat peneman diri cikgu...

cikgu mas berkata...

Dear noor

sangat tepat dan sangat indah perbandingn tu..ternyata mrs noor juga adalah wanita bijak,yg halus perasaanya..yang manis bicaranya,,
bagai haruman dari syurga...

dalam meniti usia,pasti di hari tua kita tak mahu keseorangan..waktu itu bukan cumbu rayu yang diharapkan..tapi teman bicara mengimbau kenangan lalu bersama..peneman tika sakit dan pening bagai jururawat setia di hospital chenta...

aku merenung kedut matamu...kamu merenung manis senyumku..tika gigiku sudah tiada,,waktu tu lah kita mengenal cinta sejati..bila tiada lagi nada berahi mengiringi cinta kita diusia emas...tapi kita tetap bahagia bersama `pakcik2 kita`...........Insyaallah

Hanis berkata...

tikah....adakah hati mu merasai ape yg aku jega rasai bila membaca puitis2 cinta drpd kakak2 kita ini????? ;-)

cikgu mas berkata...

aduhai hanis..

aku bukan pujangga apatah lagi sasterawan negara,aku hanya insan yang miliki cinta biasa Aku,meneruskan kembara mencari bahagia,dalam kelanaku aku bertemu kamu yang ceria menabur bunga pada pada perjalananku yang sering ku temui duri dan tuba..

disini aku temui secangkir bahagia,bermadah bicara p pada adinda yang memahami keluh rasa jiwa dan raga,,

ku taburkan bunga cinta mengharumi hidup insan disekelilingku..dengan penuh rasa ikhlas moga persaudaraan kita terdorong ke syurga..

apiz hensem berkata...

wow.. romantik nyer cikgu mas.. luluh hati saya mambaca madah2 puitis kak mas (jgn madah berhelah plak). Oklah2... saya stop kutuk nek wook.. sorry yer nek wook..

apiz hensem berkata...

uish kak mas, baru kawe perasan... HENSEM GUY... MENULIS UNTUK DIRINYA.. saper hensem guy tuh?

cikgu mas berkata...

apizz,hmm cikgu boleh ajar dirimu berpuisi,puitis

minorku di universiti adalah penulisan kreatif dan kesusteraan melayu..sayangnya sekolah teknik mana ada belajar sastera..so asah skill kat rumah boyer ni lah

Hemsem guy...sapa ek???tu pandangan ikhlasku.ko memang hemsem..mata ko coklat..cikgu memang sorang yang tak pernah takut memuji..pelajarku hidup dengan pujian semangat,pujianku tak pernah berniat serong,benda cantik n elok saya akan kata cantik..tak cantik saya akan kata tak cantik..hemsem ni subjektif,dan pada cikgu ko memang hemsem...serius ni..

Hanis berkata...

terus tersenyum...

cikgu mas berkata...

dear hanis

dalam hidup yg sementara ni..aku memang mahu orang yg aku sayangi terus tersenyum..makner nya..bila ko terus tersenyum misi dan visiku telah tercapai..

teruslah tersenyum dinda,,senyum tu lakaran bahagia...

Atikah berkata...

Salam Hanis,

Mendegar akak2 kita berbicara pasal cinta membuatkan aku terkelu...

~red~ berkata...

salam k.mas..

maaf ye sbb trlambat kunjung ke blog k.mas.
tenet wat hal skit smlm. langsung x leh connect dah.. hhuhu...

hmm... patot la dia kawen dgn nek wwok tu..
ada udang di sebalik batu rupanye...
sian nek wook.
minta2 diajuh kan lelaki begitu dari kita.. kan k.mas...

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today