yg sudi bersama cm....

Selasa, September 1

Aduhai..sakitnyer...






Ku duduk....sakit
Ku baring....senggal
Ku jalan.....ngilu
Ku nganga...pedih
Ku katup... perit..

ADUHAI DAH SEMINGGU AKU MACAM NI...TAPI 2 HARI NI PALING TERUK...AKU TAK BOLEH MAKAN,MINUM,BERBUKA PUASA PUN DENGAN BUBUR NASI.........
Tak boleh mengunyah makanan langsung,walaupun selembut telur dadar rasa nyilu yg amat sangat...sebab kena makan jugak,aku cuma mampu menelan...sebijik cam ular sawa...hmmm aku jadi `hangin`......bila sakit cam ni, Sebenar nya....aku jarang sangat kena sakit ni,adalah sekali lepas bersalin anak ke dua 6 tahun dulu....,besok sekolah camner nak mengajar ni.???..hmmm nasib baik budak form 5..trial SPM esok...just jaga exam jer
Aku mengadu pada suami....
"Bang ...sakitlah ,,tak boleh makan langsung,dah dua hari makan bubur nasi jer"
...aku mengadu kunun-kunun nak bermanja....
tahu !!!!!apa jawab dia.....?????
"hmmmm eloklah nanti ayang boleh kurus..."
.....perrrgh menyirap darahku yang tengah tersirap ni..ada ker patut macam tu jawapan dia....fuuuh nasib baik suami...kalau adik ker,kawan ker.??????..ada jugak yang kena kungfu.......
Adey,aduiiiii,CHEQ SAKIT GIGI.........LAH GENG....

28 ulasan:

Che' Pit berkata...

salam CM,

ala kesian dia.. dah g jumpa doktor ker? hmm tapi hubby cikgu tu sebijik mcm perangai cheq.. sbb kalau cheq yg jadi hubby CM, kompem cheq pun akan jawab yg sama.. ngeh ngeh ngeh jgn mare..

wish u quick recovery

rezeki berkata...

Salam CM,
byk2 sakit , sakit gigi yg paling menyakitkan psl kalu berjalan pun sakit, baring pun sakit, berdenyut2.
Pi lah cabut gigi tu , tapi karang gonggak pulak.

Atikah berkata...

Salam kak,

Akak hangin? pada saya ker :(

Hope cepat sembuh sakit tu...

cikgu mas berkata...

Salam..

huuh che pit,kenyataan ni menyebabkan saham ko jatuh menjunam.dengar sini awek kt luar che pit mmg tak romantik,kalau hang pa sakit dia wat tak peduli...so fikir2 dan timbang2 kan lah..

cikgu mas berkata...

salam rezeki

ni geraham bongsu ni,tumbuh menyerong,gusi jadi koyak,pas tu bengkak,fuuuh betullah sakit gigi paling tension...sabar jer..ingat nk pi klinik gak ni...

cikgu mas berkata...

salam atika cayang

mana ada `hangin`...hangin sepoi-ssepoi bahasa,,bertiup berlagu sayang...bukan taufan...bayu lembut org rasa tenang..

ok dont wori..i love u..forget that...anggap nothing happen..tq for ur doa,,

shami2 berkata...

Salam CM,

Sakit gigi paling ngeri...tul
memula takut...nak jumpa dr gigi..sekali jumpa wah...solosai semua sakit..hehehe cepat CM pergi jumpa dr gigi jgn tunggu lamer2..

p/s: Teringkat kisah sndiri kalu operation 4 kali bole lalui ini sakit gigi..sikit jer..tuh...motivasi utk diri sendiri..hehehhe

Noor berkata...

As Salam..

ku alunkan lagu yang ku always nyanyi dizaman kanak2 ku..

aduh mak sakit nya..
aduh mak sakit nya..
kan dari dulu mak bilang apa..
menggosok gigi jangan dilupa..

tu je CM.. lain2 lirik cheq dah lupa.. he he

mak aih.. baru nak tumbuh geraham bongsu.. huiyoooo.. memang sakit giler.. nyut nyut.. tangkap satu badan.. org keliling bising.. rasa nak pelempang kiri kanan..

kesimpulan coretan diatas.. p lah klinik dik.. amik pain killer.. kasi kill itu pain.. kang kalu dah asik makan bubur ari2.. kesian lak kat nasik & lauk, dah kurang satu korum menjamah nyer.. pssttt.. dan yang lebih penting.. mau bungkus bisnes semua syarikat yang dok iklan nak bagi semua org kurus.. la la la

cikgu mas berkata...

Salam Shami

tu lah saya takut nak pi jumpa doktor gigi,CM nk pi survey dentist yg kalau ada rupa cam abg samad,CM tak takut sangat..

betul,100%betul ..bedah perut pun pernah harung,tapi bila pikir nk kena bedah gusi,rasa nk cabut lari, nk pi klinik ni pas sekolah

hiss tak terbatal puasa ker.??..kalau doktor buat gigi...hehehe

cikgu mas berkata...

salam noor

tgh sakit hang bergurau senda menyanyi bagai...ada yg kena kungfu ni...hehehe

kalau CM kurus jgn jeles,,,bertambah cinta abg samad kt cheq ni,,

betul tu noor,kalau sapa bising rasa nk pelempang kiri kanan...sabar lagi ni...tapi takat ni baru jeling kiri kanan..

aah lah mahu bungkus,slim world,LWM,may fair dll,tak payah cari 24k,hehehe..

apiz hensem berkata...

kak mas ku sayang, perlukan saya menasihatkan kak mas untuk pergi berjumpa doktor gigi? jangan lah ditahan2 lagi sakit tu, kelak merana badan, kurus hubby kak mas nnt, sian anak2 asik kene makan bubur jer...

kak mas, awat dah tua baru nak tumbuh geraham bungsu ni, cheq ni muda lagi rasanya dah keluar semua geraham2 itu. tapi tak igt plak kesakitan dia camner rasenye.

klu sy hubby kak mas, dan2 tu saya hambat kak mas pi klinik... siap rotan2 lagi klu taknak pi..

cikgu mas berkata...

salam apizz

mak ooi,ni lagi brutal,dia nk perhambat dgn rotan lagi,perrrgh..yg ni kan che pit!!!,bukan menjunam lagi saham dia,terjelepok,terhempas tak bangun2 lagi..

dgr tu awekksss kat luar,kalau ko org sakit camner apiz buat ko orang??,bukan dia nk tolong antar dia perhambat dengan rotan....huuh sungguh kejam..

pape pun pizz tq atas saranan,akak nk pi klinik ni,cari DR B,,,mesra sikit...hehehe

cikgu zainab berkata...

Salam CM,

kak nab akui...sakit gigi memang sakit yg amat..nape? kerana saraf gigi tu sgt berdekatan dgn saraf tunjang & dgn segeranya mesej sakit tu sampai ke otak kita, lalu menjadikan kita rasa amat sakit..ayoyo..

nasihat akak..gi jumpa dentist ok.

Ayah Zain berkata...

Salam,

amboi amboi amboi manjanya masing2 yer. Ayah zain lumpang ke kegumbiraan itu?

tu ler CM ingat nak kenen2 bebudak tu, tak jadi lah nampaknya

Ayah Zain berkata...

Salam CM,

lupa pulak, awat hang sakit gigi, then u rasa ok noooh, hang p amik kayu arang tu kan, kemudian gosok kat gigi graham nak tumbuh u. sure melatop

Asnija berkata...

Salam Mas....

Sakit gigi lagi ke...kena cabut tu, kalau tak nanti baik datang balik sakit nyer...

Akak dah sihat...alhamdulillah
Sebab tu semalam akak balas dendam....

shami2 berkata...

salam CM,

Laaaaaaaaaaaaaa kalau bg smad tu tgok ...bukan CM jer yg lega..gigi yg skit pun tak jdik nak sakit ...tenang jujur ikhlas gitu..sngup buat apa saja...nak2 kalau CL yg sruh plakk..heheheh


p/s: CM kuatkan semangatmu........itew

Hanis berkata...

Salam akak,

hanis minta maaf....adikmu kesibukan tahap gaban arini....akak...p laa jumpa doktor...cabut aje gigi tu....kalau rongak pon kat dalam takpa...kalau puasa tu, takpa...dah dalam keadaan tak sihat tu...nanti tambah aje lg 2 hari puasa gantu tu nanti....yg pasti kita tetap kene ganti puasakan ;-)...semoga akak cepat sembut & kita boleh makan sama2 puyuh goreng berempah lg ;-)

cikgu mas berkata...

salam Ayah Zain

laaa awat tak jadi plak nak kenen CM dgn sapa????kat alam maya CM boleh jadi single.... hehehehe

AZ gosok dgn kayu arang tu bukan petua putihkan gigi ker???

cikgu mas berkata...

salam kak Asnija

haah sakit gigi pulak,,,pose2 ni..

Alhamdulillah kak nija dah sihat apa yg boleh balas...balaaaassss kak..saya support jer..

cikgu mas berkata...

salam Shami

pandai pun shami,kalau abg samad tengok,serba serbi jadi elok...

yup Shahmi semangat mesti kuat..tq

cikgu mas berkata...

salam hanis

fuuuh,takut yer dgr perkataan cabut,nk tercabut nyawa,,,,alamak puyuh goreng!!!!hanisssssssss,jgnlah sebut puyuh goreng disaat cheq menderita ni..huhuhu

cikgu mas berkata...

salam

aduhai sukeeeee nyer k,nab yg sporting ni datang umah CM,fuuh cam tu yer kak N,penerangan Cikgu sains jelas,,hmmm patutlah cepaat hangiin kalau sakit gigi,dia dekat dgn saraf tunjang yer kak..

apiz hensem berkata...

kak mas, klu dah ketegaq cam kak mas takmo pi klinik, mmg kene perhambat ler.. cheq ni simpati pada org yg sakit ni... rotan tu eksyen jer, tak smpi hati nak rotan, kucing pon cheq kesian nak pukul inikan pula manusia..

Che' Pit berkata...

salam hanis,

hmm suka statement ni

nanti tambah aje lg 2 hari puasa gantu tu nanti....yg pasti kita tetap kene ganti puasakan ;-)

hehe pandai hanis manipulate keadaan utk pujuk CM yer, ngeh ngeh ngeh..

CM, kan cheq kata kalau cheq hubby CM.. kalau cheq hubby org lain selain CM, cheq tak buat lagu tu.. dan2 tu cheq pi bawak klinik.. duk jaga n belai.. sakit tu, huhu

manzlie berkata...

cikgu mas...

untuk selesai kan kesakitan mu itu just cabut jer lah...gantikan dengan gigi mas..


waslam

Teja berkata...

yela, trperanjat buaya aku dbuatnye tetiba ada labu sengih kat blogroll aku....

sllnye dia duduk paling bawah... muka buaya tu trbawah2 dlm mimpi... huhu, thniah CM

dn lg... klu cm tk kisah, buang la "pengesahan perkataan" yg mengganggu nk post komen tu... hehe, maaf

hazeleyed berkata...

Salam
Adusss!...
tak pernah alami tapi orang kata sakit!...sampai ayam berkokok pun rase nak tampar...betul ke?

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today