yg sudi bersama cm....

Sabtu, September 12

Cintaku terlalu mahal..katanya.!!!!



Aku bertanya pada temanku ....................................................
Sampai bila mahu bersendiri..mengapa sukar sangat menerima cinta??????????
Jawabnya.......dengar sini Mas...
hayati dan kau tahu isi hatiku...dan jangan bertanya lagi?????
Cintaku tak mudah aku ucapkan
Tak mudah cintaku dicari
Tak mudah untuk diberi
Kerana hati cintaku terlalu mendalam
Lebih dalam dari lautanm Atlantik....
Cintaku terlalu mahal
Bukan murah untuk dibeli
Bukan senang didapati
Kerana hati cintaku ...
Adalah hatiku terlalu luhur
dan sangat ikhlas pada cinta..
Aku terlalu percaya
Bila hati ini bersih dan ikhlas
demi sebuah cinta....
Bahtera cintaku gagah melayari lautan cinta
Tanpa takut pada ganasnya gelombang
Cinta suci inilah ku bawa
hingga hujung nyawa diakhir hayat...
Bila cinta itu kutemui
Allah sahaja berhak menamatkan
dan memadamkan api cinta yang membara dihatiku
pada yang tahu isi hatiku,yang faham rasa cintaku
Hati yang menguasai cintaku
bukan nafsu.............
jawabku.......
baiklah wahai teman...
aku faham
 jika tidak kau temui pemilik cintamu ini didunia ...sebagai temanmu aku doakan cinta itu disambut oleh bidadari syurga.......kini kau cukupkanlah mas kahwin untuk kau lamar bidadari syurga..seindah gambaran cantik nya Ainul Mardiah penghulu bidadari disyurga ......yang mempunyai 99 wangian ditubuh.............aku akur adakalanya cinta manusia mungkin bukan milik kita..yang bersendiri pasti berteman di syurga nanti......
P/S ....apapun pandangan datin nija,my sweet doctor doctor chenta,..Ayah  zain,rezeki...and...the all my follower tolong nasihatkan temanku ini...dan izinkan aku mengetahui pandangan dan pesona bicara teman-temanku pada maknanya CINTA.....??????

40 ulasan:

Che' Pit berkata...

salam,

CM tak mention pun minta pandangan sy? hmm mcm ada iras2 je siapa kawan CM tu.. sesungguh nya sy sefahaman dgn "kawan" CM tu, ngeh ngeh ngeh..

KSPulau berkata...

Salam CM & semua,
Cinta utama kita ialah..... Allah & Rasulnya....

Sy ucap tq kat CM pasal blog laman sejarah tu, sy dah tengok & ok jugak...

Seperkara, kalau ada apa2 bhn sej t4/3 buleh le kongsi2 aaaaa... jgn kedekut bukan pose nih

Dancing Pena berkata...

Salam,

Saya budak baru belajar. Rasa tertarik pada entry "Cintaku terlalu mahal...katanya"
Agree with KSPulau..cinta utama pada Allah & Rasul.
Dan untungnya sesiapa yang dapat kenal dgn teman CM ni. Susah dah nak carik orang seikhlas ni.

sonata anak kancil berkata...

semoga teman itu akan menemui cinta sejati...

~red~ berkata...

hmm...
love is....
ntah...

but when i'm in love, hanya mata yg berbicara..
trpancar dr sinar matanya...

kini tiada lg cinta di hati...
(ayat jiwang tuh..) hehe...

afeezz berkata...

mungkin kawan kak mas itu sama macam sy, sukar menerima cinta, sukar memberi cinta, pasal tu solo smpi la...

cun09 berkata...

salam...
saya begitu setuju pendapat afeezz...
sukar menerima cinta, sukar memberi cinta...tak pecaya n takut...

Che' Pit berkata...

salam apiz,

awat ko meniru aku? kalau dlm exam tu, CM bagi maarkah 0 sbb tiru

Atikah berkata...

Salam kak mas...

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati.
Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

khairyn berkata...

Salam Cikgu Mas

Asas hidup kita pun cinta. Cinta pada Allah dan Rasul dan cinta pada diri sendiri dan saudara. Fitrah manusia itu sendiri mahu dicintai dan mencintai asal tidak melanggar batas agama dan sosial. Kenapa pula nak menolak nikmat rasa kasih sayang yg Allah dah beri, kan?

Semoga Allah limpahkan rahmat cintanya pada saya dan kita semua :)

rezeki berkata...

Salam CM,
pertama cintakan Allah, kedua Rasul,ketiga kedua ibu bapa dan seterusnya

mungkin takdir Allah utknya belum lagi sampai utknya bertemu jodoh , tapi ia tidak boleh menolak takdir sekiranya telah sampai baginya jodoh

Surah An Nissa ayat 1:

Hai sekalian manusia, bertakwalah kepada Tuhan-mu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, dan daripadanya Allah menciptakan isterinya; dan daripada keduanya Allah memperkembang biakkan laki-laki dan perempuan yang banyak. Dan bertakwalah kepada Allah yang dengan (mempergunakan) nama-Nya kamu saling meminta satu sama lain, dan (peliharalah) hubungan silaturahmi. Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan mengawasi kamu.

afeezz berkata...

che pit, aper plak tiru... kitekan berbincang tadi... group discussion

Ayah Zain berkata...

Salam CM,

ayahzain x percaya pada cinta sebelum kawin sebab ayahzain kawin bukan atas cinta namun kami bahagia hingga kini. Ayahzain tak pernah tanya mrs zian adakah dia mencinta ayahzain dan ayahzain pun tak pernah tanya. Bila kita mencinati Allah, semuanya akan beres. Ayahzain berterima kasih kepada mrszain yang sentiasa sabar dengan perangai ayahzain yang ...ntah apa-apa. ya Allah ya Tuhanku, Kau berkatilah rumahtanggaku hingga keakhir hayatku, kau sinarinya dengan cahaya rahmatMu, Kau segarkannya dengan rasa cinta yang tidak akan kunjung padam.

ummi humaira berkata...

Cinta pd yg hakiki ler begitu mahal bagi ummi...

awat che pit dan apiz bertekak pulak , jgn2 berebut teman tu..he he he

to AZ itu ler dinamakan romantik AZ oi , tak perlu di ucap , dia dtg sendiri , tak ngaku pula dia hari tu ...

cikgu mas berkata...

salam che pit

sefahaman dengan kawan CM tu,???aiik sefahaman pulak,nape yer??latarbelakang n umur lain-lain..camner pulak bolrh sama..???ngeh,ngeh,ngeh

cikgu mas berkata...

salam KS Pulau

betul tu,cinta utama cintakan Allah dan rasul,cinta manusia hiasan dunia pada hidup yg sementara....

hah laman cikgu sejarah..KS cikgu sejarah juga ker?Tingkatan 4 tu mungkin ada tp form 3 takde.saya mengajar menengah atas..ting 4 /5

cikgu mas berkata...

salam sayang untuk dancing pena yg manis...

yup..saya pun tertunggu-tunggu siapa kah the lucky lady yg boleh menerima cinta ikhlas darinya..moga dia berteman,kita doakan sajer..

cikgu mas berkata...

salam cikgu sonata...

doakan dalam kembaranya.ia temui pemilik hatinya,yg bisa menghargai cinta ikhlas dan tulus darinya..amiiinn.

cikgu mas berkata...

salam merah

kau akan mengenali cinta selari dengan pertambahan usia dan kematangan sepanjang kau melalui kedewasaan,

cinta diusia remaja,amat berbeza rentak tarinya dengan cinta di usia dewasa..walaupun lagunya tetap sama..

cikgu mas berkata...

salam afezz

mungkin jugak dia sama falsafah dgn apezz,sukar memberi dan menerima cinta,bukan sukar sebenarnya org yang layak menerima cinta itu belum ketemu,

sama falsafah ajer,orgnya lain-lain,afezz ttp afezz,dia tetap dia..

P/s: masih terkenang kelunakan suara adikku apizz,hehehe

cikgu mas berkata...

salam cun 09

sependapat dgn afeezz,??cubalah mengenali afeezz,dia pun suka mengelarkan dirinya afezz hemsem ,hemsem n cun dah kenalah tu,hehehe..afeezz mesti ok punyer,tul tak afeez??? cun nk kenal ni..

cikgu mas berkata...

salam chepit

afezz meniru yer,???amvooi afezz tu..tapi tak kisahlah che pit just pendapat,kalau dalam SPM tak boleh tiru arr

Dr Chenta berkata...

salam CM,

berbeza dengan cinta kepada Allah SWT dan Nabi SAW maka cinta sesama manusia memang tidak boleh dipaksa2, biarlah datang sendiri dan biasanya ia tidak akan mengira waktu dan tempat untuk jatuh....!

cikgu mas berkata...

salam atikah

tika juga mempunyai falsafah cinta yg hebat,moga tika ketemu cinta luhur dan ikhlas sebagaimana teman CM lalui....

cikgu mas berkata...

salam khairyn

cinta kalau yg tiba tu dengan izin Allah tiada siapa boleh menolak..seperti lirik lagu biarlah rahsia dato`siti

"semakin aku hidup dalam cinta
tiada kuasa mampu menghalangnya...

tapi kuasa tuhan pasti boleh menamatkan apa2 cinta selalipun seperti kata temanku hanya tuhan yg mampu memadam api cintanya,jika cintanya itu berapi semula..

cikgu mas berkata...

salam rezeki..

terimakasih atas komen penuh makna diriingi dgn ayat-ayat tuhan yg pasti lebih bernas dan tepat dari ayat-ayat cinta ciptaan manusia..betul tu tiada siapa boleh tolak takdir...takdir penentu segala..

cikgu mas berkata...

salam ayahzain

ku amiinkan doa ayahzain,sesungguhnya kebahagiaan,dan kesabaran ayah zain dan mrs zain dalam hhidup berumahtangga..adalah contoh terbaik untuk kami pasangan muda mencontohinya,harap ayah zain tak jemu membimbing kami..

cikgu mas berkata...

salam afeezz

huhu,jawapan perbincangan pasti lebih mantap maa!!98 % cikgu ber dik..

cikgu mas berkata...

salam sayang untuk ummi

tq krn sudi tinggal jejak disini..

che pitt n afezz tu macam org bermadu,bertekak pun selalu,berbaik pun selalu,ada jer yg tak kena yer...


hehehe,ummmi tang tu lah ayah zain tu istimewa di mata kita semua,romantik orang nya..tapi tak nak mengaku..ngeh,ngeh,ngeh

cikgu mas berkata...

salam doktor Chenta.

akhirnya pakar yg ku tunggu tiba jua,memang sangat tepat begitu juga pandangan temanku,cinta manusia tak boleh dipaksa2,ia dtg bila2 saja...temanku juga arif menilai cinta tapi sayang cinta dan hatinya belum ada siapa boleh meneroka..

KAMATO berkata...

moga insan itu menemui yg dicari

KSPulau berkata...

Salam CM...
Macam mana nak hubungi ttg sejarah t4? Kalau ada apa2 bahan menarik yg CM kumpulkan, bagitau lah jugak noo...

Hanis berkata...

salam kanda,

CINTA? akak..hanis nak nyanyi lagu tema movie CINTA bolehkan...hanis suka lagu nie...

Menatap jalan yang menjauh
Tentukan arah yangg ku mau
Tempatkan aku pada satu
Peristiwa yang membuat hati lara

Di dekat engkau aku tenang
Sendu matamu penuh tanya
Misteri hidup akan kah menghilang
Dan bahagia di akhir cerita

Cinta tegarkan hatiku
Tak mau sesuatu merenggut engkau
Naluriku berkata
Tak ingin terulang lagi
Kehilangan cinta hati
Bagai raga tak bernyawa

Aku junjung petuamu
Cintai dia yang mencintaiku
Hati yang dulu belayar
Kini telah menepi
Bukankah hidup kita
Akhirnya harus bahagia

Cinta
Biar saja ada
Yang terjadi biar saja terjadi
Bagai manapun hidup
Memang hanya cerita
Cerita tentang meninggalkan dengan ditinggalkan
Cinta�..

Izariza berkata...

Cikgu Mas,
saya kembali ke sini :)
Cinta itu terlalu subjektif, dan terlalu unik bagi individu. Maka beruntunglah mereka yang menemui cinta yang sejati.

notaiza: syukur dgn nikmat cinta drp suami sejak dulu hingga kini :)

afeezz berkata...

hahah... kak mas, lunak ke sore i? leh jadi artis tak?

cikgu mas berkata...

salam kamato

amiin ats doamu,moga dia bertemu cinta sejati utk menemaninya di dunia ini..

cikgu mas berkata...

salam cikgu KS

cikgu KS boleh email saya masurieya@gmail.com,boleh kita tukar bahan,nk beri no phone susah pulak kt sini,lagipun takut cikgu KS terghinduuuuu kat CM nanti..ahakkk

cikgu mas berkata...

salam hanis

my paberet song tu dik,lagu yg penuh makna tu...layaan dik jiwang tewwwww

cikgu mas berkata...

salam iza

tqvm kerana kembali,tertunggu2 sepasang kasut cantik tu,,teringat saya dialog puteri gunung ledang..

"semua orang punya impian,impian dinda untuk memiliki cinta sejati..

hang tuah jawab..jika patah sayap raja bertongkat jua jari jemari..

puteri jawab

adinda anggap sbg janji..

cikgu mas berkata...

salam afeez

lunaknya bukan sajer boleh jadi artis boleh ganti MJ u..ahakk

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today