yg sudi bersama cm....

Rabu, April 14

Andai hati...




Andai hati ini boleh dilihat

Pasti ramai yang tidak sanggup melihat deritanya

Sarat dengan sengsara

Namun

Terlindung disilau redho



Andai hati ini boleh berbicara

Pasti ia akan lontarkan cerita yang paling sedih

Bayangan suramnya jiwa
Namun....

Tersorok di tabir qonaah



Andai hati ini boleh berlagu

Pasti ia akan mengalunkan irama yang paling sendu

Luahan luhur dalam diri yang luluh

Namun..

Tersekat di tembok sabar




Andai hati ini boleh dilukis

Pasti ramai yang menitiskan air mata

Menyaksikan kesakitannya

Namun

Terpasak di tunjang pasrah



Ya Robbi

Kami bukan para Anbiya

Yang imannya terus menebal

Kami juga bukan para Malaikat

Yang imannya tetap tak berganjak

Kami hamba-Mu yang dhoif

Yang imannya kadang-kala luas dan adakalanya sempit



Ya...Rahman
Andai ini yang kau inginkan

Sebagai suratan perjalanan

Anugerahkan kami kejituan iman

Bentengi dengan kekuatan
Saluti diri dengan keikhlasan




Ya Rahmân
Andai ini yang ditakdir

Pasrah terima ketentuan...








14 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum CM

Moga Allah mempermudahkan segala urusan di dunia dan akhirat
untuk pengubat hati

Wassalam

Ummi Humaira berkata...

salam adik Mas..

walau apa pun yg tertusuk di hati , luah dan cerita lah , kami rakan2 mu rela berkongsi dan mendengar rintihan mu dik .

YA Allah permudahkan dan ringankan lah bebanan hati adik ku ini..

CM berkata...

salam atok

betul tu Allah jua pengubat hati,amiin atas doa atuk...

CM berkata...

Salam kak umi tercinta


hehehe,mas ok,hepi macam biasa,saje nk try bermain kata..nk asah bakat yg dah tumpul,selain dr cikgu sejarah saya juga berkelulusan dalam penulisan dan sastera,..

apapun terimakasih atas doa,hidup mmg tak selalu indah...

shami2 berkata...

Salam CM

syabassss hehehe asah lagi dekk lukisan madah yang bertahta dijiwamu tu..hehehhe

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam CM,

mama doakan kebahagiaan buat cm & famili. take care :))

kak Erna berkata...

Assalamualaikum..walaupun cm kata hanya bermain kata2 untuk mengasah bakat..tapi iutlah kenyataannya.
derita hati tak siapa yang tahu..tak terpamir diwajah..bibir sentiasa mengukir senyuman..hati menangis tak siapa yang tahu..

CM berkata...

salam kak shami


sesekali nk jugakk tayang bakat ,tapi mana boleh lawan kak shami,sifu mas tu,

CM berkata...

salam mama zainab


terimakasih atas doa,mas juga mendoakan kebahagiaan dunia akhirat untuk mama zainab yg mulia hatinya...

CM berkata...

Salam kak erna

cm setuju dgn komen kak tu,tapi bersabarlah ,sabar tu sebenarnya kemenangan...

untuk kak erna hayati bait kata ni..


Orang yang paling berbahagia tidaklah harus memiliki segala sesuatu yang terbaik, mereka hanya berbuat yang terbaik dengan apa yang mereka miliki. Hidup ini bukanlah hanya menghadapi badai, tapi bagaimana tetap menari di tengah hujan.

insyallah,,tuhan bersama kita,jika kita sentiasa mengingati Allah..

NGINAP SRENGENGE berkata...

salam CM,

Tahniah.Pembicaraan yang penuh ilusi.

Hati memihak pada nafsu.Didiklah hati,pastinya ia pandai menari.Kalau ikut hati , mati.

Biarlah ia menjadi raja yang adil.

salam untuk CM dan abang Samad in realiti.

rezeki berkata...

salam cm

sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud..

"sesungguhnya dalam diri manusia itu ada seketul daging.Apabila daging itu baik,maka baiklah seluruh anggota.dan apabila daging itu rosak,maka rosaklah seluruh anggota.ketahuilah,itulah hati."

che'na berkata...

Salam..CM,

Sedih gapo pulak CM nih!
x sangka sejarahwan ni berbakat jd sasterawan. CM jgn sedih2 begitulah kehidupan, tiada yg kekal abadi selain di akhirat nanti. Semoga kita sentiada dilindungi dan dirahmati Allah, aminn..

S berkata...

salam,

CM,
kalau nak chek hati kena p spital.
buat ujian darah LFT n AFP.

kalau nak cek Qalbu, kena solat tahadjud selalu.

smoga Allah memberi rahmat keikhlasan pada kita.

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today