yg sudi bersama cm....

Sabtu, Februari 13

Aku dan Ateeh,....

Sudah 3 bulan,sahabat baik ku ateeh meninggalkan aku meneruskan kelangsungan kembara ilmunya ke Wales UK.Selama itulah langsung tiada khabar berita darinya,aku keresahan,tertanya-tanya apa khabarnya ?kerana kami sangat rapat,persahabatan kami yg terjalin sejak tahun satu di kampus hinggalah kini.
Kami jarang terputus berita.Ketika menghantarnya ke airport aku jenuh berpesan buat akaun facebook tau atau Yahooo masengger,kita boleh berbual macam dulu,dia menjawab tengoklah,aku bukan sempat sangat katanya.anak aku ramai...laaa janganlah macam tu,nanti aku rindu kat ko...itu kata akhir saya,benar sungguh saya merinduinya.

Hinggalah satu petang,,aku menerima satu panggilan yang nombornya begitu asing .Aku tahu itu nombor antarabangsa,kedengaran suara yang amat aku nanti,dan menyapa aku dengan gurauan  biasa dia buat..galak dia bercerita tentang kehidupannya disana,cuaca tersangat sejuk katanya,sampai tidur pun dia memakai tudung(hehehe),2 minggu pertama sampai di Wales dia tak mampu untuk mandi..aduhaii,cuaca sejuk membuat dia sangat tak selesa.hahh dulu masa belajar dia berangan sangat nak pi negara omputih,hahh amikk!!!!!hehehehe..

Akhirnya penghujung bulan Januari ateeh mula menghantar email dan gambar-gambar anaknya melalui FB.
dapatlah aku meninjau khabar berita darinya.....
ateeh dan anak-anaknya,,,,bergaya dalam salji...sejukkkkkk katanya...tak tahan..
tapi cantikkk kot merah ateeh tu!!!!




kata ateeh budak-budak mudah menyesuaikan diri dengan cuaca sejuk,tapi orang tua susah!!
ye ker????

Kalau anak ateeh main salji,anak CM main pasirr kat Pantai Bagan Lalang sepang..

Langsungg tak sejuk,panas berangin gitu,,hehehe,tak patah pakai sweater n snow cap,hehehehe

Ateeeh dan babynya.
...kawanku ni rezekinya murah beranak setahun sorang..
                     ateeh kata sementara dia ada disana,jommm lah ke Wales!!! penginapan ditanggung..   
                Alahaiii manalah CM mampu,tengoklah nanti...rezeki Allah siapa tahu....   
                           ateeh doakan yarrrr.                                    
Aku dan babyku.
..gambar 8 tahun dulu,dalam perut sudah ada irdina...
hmmm rindu saat-saat begiini..

Aku dan ateeh 10 tahun dulu....

Begitulah indahnya persahabatan,
dalam hidup kita sentiasa memerlukan sahabat.
Rasulallah menunjukkan contoh terbaik dalam baginda bersahabat.
Saidina Abu Bakar rela menadah kakinya dipatuk ular
ketika bersembunyi bersama rasulallah di Gua Thur.
Sahabat sejati adalah harta,
jika anda memilikinya hargai sahabat anda,
jangan pernah menggolongkan diri dalam golongan `kawan makan kawan`.
pastikan anda memiliki kawan yang sedia menangis bersama,
sedia menghulurkan bahu ketika anda terlentok kesedihan,
kawan yang berada di sampingmu ketika  dirimu tidak punya siapa-siapa.
Jika anda temui sahabat sebegitu ikat dia dengan ikatan persahabatan sejati yang disulami dengan keikhlasan dan kasih sayang ,kejujuran berlandaskan redha tuhan,
bersahabat kerana Allah,
seperti yang Nabi kita Muhamad saw lakukan.


IT TAKES A LONG TIME TO GROW AN OLD FREINDS
(John Leonard)

6 ulasan:

afeezz berkata...

salam kanda mas : wow! wales... best tu kak mas... kene pegi...

cun09 berkata...

salam ^_^

indahnya erti persahabatan...

manzlie berkata...

salam cikgu mas...

Semua orang tau apa tuh makna nyer sahabat sejati, mudah di ucapkan, mudah di lafaz kan, tapi adakah kita tanya hati kecil kita maksud yang tersembunyi erti PERSHABTAN YANG SBENAR....??????

ateh sungguh bertuah punya sahabat ayng baik di sekelilingnyer...tapi adakah sahabat ateh sama hatinyer dengan hati ateh...?

waslam

mama ju, berkata...

Salam Cikgu mas

Moga persahabatan terus terjalin...Mula2 je tu tak tahan sejuk lama2 seronok..kalau sejuk sgt pakai heater lebih sikit...tapi klu nak keluar kena jugak pakai baju 5,6 lapis....

Azima berkata...

Salam Kak Mas,

Hidup menjadi indah bila bertemankan 'Sahabat Sejati'

Bila baca n3 ni rasa nak tinggal jejak je...sbelum ni slalu gak singgah rumah Kak Mas tp sbg silent reader je laa..nak ketuk pintu tkt dihalau dgn batang penyapu dek tuan rumah tu..

Syukur kak mas krn dianugerahkan teman sebaik ateeh dan begitu jg sebaliknya..Hargailah krn di zaman ini,sahabat sejati sukar dicari..

olive oyl berkata...

salam cm

comelnyaa marwan masa baby...sweet mcm cm...

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today