yg sudi bersama cm....

Sabtu, Januari 2

Azam 2010... ingin belajar memasak....



              Bagi yang pakar dalam memasak,buat laksa memang sangat senangka,.tapi cm tidak..
saya tak pernah buat laksa asam,
saya tahu family saya suka,tapi saya tak yakin saya boleh masak,sebab saya bukan katogeri pandai memasak,tapi sampai bila saya nk biarkan kekurangan itu terus kurangkan.Asam laksa memang sangat asing bagi saya,walaupun orang kata masak asam laksa senang.Semalam cuti tahun baru saya cuba buat,saya google resepi,saya cari yg teringkas...kita tengok hasilnya..Asam laksa yg sungguh ringkas
,saya guna 6 ekor ikan kembung yg ada dalam peti ais tu



Sekarang juri nak rasa,17 kali cm tanya..
"sedap tak yang??,dia makan dia senggih,aku tanya lagi dia senggih lagi... aaaaah tension!!!
tak puas hati aku tanya lagi.."sedap tak yang,ada rasa laksa tak???"sedaplah" dia kata.
.tapi aku tak puas hati dengan jawapannya... aku pandang jer juri makan,
juri ni jenis tak banyak cakap
..juri tanya kenapa pandang???aku kata sajer !!!!



Dalam senggih-senggih bila pinggan juri macam tu....sendiri mahu fahamlah!!tapi juri lapar kot???
malam juri tanya..lagi "ada laksa lagi tak???tak payah makan nasilah katanya..
hehehe...hmm itu apa makna tu?...
visiku berjaya..percubaan pertama tidak mengecewakan..
Alhamdulillah,jadi motivasi untuk percubaan seterusnya..




sedap tak nak??..



CM buat lepat pisang jugak..hehehe..lepatku seksi terdedah isi perut dia..
rasanya hahaha ..lembekkk
..bab buat kuih memang selalu hancusss


hahh tu rupa lepat pisang yang ku buat pertama kali dalam hidup..sorang kawan request nak makan lepat pisang cm habaq cm tak pandai buat,pas tu cm fikir sampai bila nak beri alasan tak pandai buat..cm pun trylahh..cm beri markah 5/10..nanti cuba lagi yer..

ps: Geng support azam cm yer...selamat tahun baru,moga semua berada dalam lindunganNya..Insyallah..


KUNGFU PANDA @KAK NGAH SAID:

THERE IS NO SECRET INGREDIENT.....
YOU JUST HAVE TO "BELIEVE".....

8 ulasan:

maiyah berkata...

slmt thn bru.. meh bg kat sy jd juri ;)

SiNoMoSa berkata...

salam cm,

wow seksi lepat akak hehe..
bagus azam akak tue..nak follow jugak laa..huhu
kita saksikan keputusannya tau di hujung 2010..ms tue cm jemputlah kwn dtg umah utk jd juri terhebat hehe

sonata anak kancil berkata...

salam, apa yang dimasak semuanya jadi tak jadi , itu satu yang subjektif...kira jadi la tu...!
kita ikut versi kita....jika rasa kurang, cuba la lagi....( pengalaman cikgu suruh anak murid belajar lagi kalau tak pas...he3x)

Imran Paris berkata...

CM, CM belajar masak sampai terror nanti dah pandai, jemput juri dr Paris dtg makan...hehehehe. Saya ni CM, makan apa pun sedap...kalau bg lepat seksi lg lembik pun saya belasah....tp peliklah badan tak naik2...alhamdulillah

CM...saya ucap TAHNIAH, hidup mesti bervisi, visa utama seorang isteri adalah menjaga pemakanan suami dan anak2...err,jgn lupa pemakanan diri sendiri ye CM. TAHNIAH sekali lagi, moga azam CM diberkati.

Che' Pit berkata...

tiap2 hari masak, nanti expert le tu

Atikah berkata...

salam kak...

Semoga azam akak berjaya direalisasikan.. pas tu jgn lupa lak invite saya mkn2 lagi... hihihi...

hajah zainab bt abdullah berkata...

salam mas,

mama kagum dengan kegigihan mas untuk cuba masak sesuatu yang belum pernah dibuat sebelum ni. tahniah! lama-kelamaan mas akan perolehi skill memasak, Insya ALLAH.

khairyn berkata...

salam Cikgu Mas

Nak lepat pisang seksi dan lemah gemalai tuuuu :)

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today