yg sudi bersama cm....

Ahad, Januari 31

Teratainyerr... yang kombanggggg....

Pada hari Ahad yang lepas,CM dan anak-anak mendapat undangan makan tengahari di rumah Hanis bersama kekawan
 dan yang paling teruja bila semua hidangan di sediakan oleh chef azli..perggghhh,sedapp geng ...
semua sedap!!!!!!
,sempat cm belajar buat teratai daripada tauhu,esoknya cm cepat2 nk praktikkan apa yg cm belajarrr..
geng lain pun sibuk tunjuk bakat,
kt facebook depa buat undian sms ,tauhu cm yg menangg sebab dikatakan mempunyai nilai kreativiti yg tinggi,itu pandangan datin nija...selaku ketua juri..mekasih datin,
kata datin sophie lakk...hehehe..tak payah sebut arrr...malu pulak...

ni hasil tangan cheff azli...sebagai mahaguru..
kata datin sophie kelihatan cantik dan menawan selera...
rasanya .."Ya Allah,susah nk digambar dengan kata-kata..tu yg cm teruja nk belajar buat tu....
ni pulakkk,hasil tangan anak dara si kecil molek Atika....rasanya cm tak tahu tapi agak menyamai hasil tangan mahaguru,tok guru mesti rasa berbangga dengan tika..
kata tika nama hidangannya "TERATAI LAYU DITASIK MINYAK...hahahaha,layuuu rupanya...mesti kalahh ni...


wahhhh cantikkan???? ada special effect tu,ada hias-hias gitu...ni hasil tangan anak dara manis si shima tuu,pass buat menantuuu nii!!!walaupun cantikkk tapi katanya
"TERATAINYA LAYU DI TASIK MADU",hahaha layu jugakk rupanyer...kalahh lah tu..

alamakkkk dia dah beraniii interframe arrr
...amboii bersemangat shima belajarrr
...ada org tu sibuk dok menyenggihhh...tu yg belajar masak jadi haru biru tu....

Aduuuhh tak sangka tauhu ni yg menanggg,undian sms ,sapa sangkakan...???
hahahaha,ni sapa buat?????? tak tahu???,tak tahu??? tak de sapa punn yg mengaku.!!!!!!!..
tapi masakan ni telah menang katogeri keseluruhan kerana berjaya menghasilkan bukan teratai tapi bunga hibicus ataupun bunga `periuk kera`
...teratai orang lain layu teratai dia kombangggggg,
malah berjaya menarik perhatian juri kerana begitu kreatiff menjadikan kelopak tauhu tu kerintinggg,dan berombakkk,hahaha,rasanya pun menandingi rasa tauhu yg dihasilkan oleh mahaguru..
...ni yg paling berjaya...hehehehe..
jgnnn jelessss...

kata chefff "tauhu ni boleh dijual dgn harga rm 0.50 sen satu tau,...boleh buat duittt..
wahhhh cm nk meniaga arrr nanti boleh tukarrr gelangggg....boleh pi umrah tiap-tiap tahun.tau...

12 ulasan:

afeezz berkata...

salam kanda mas : akak menang undian sms tu ker... tahniah2.. tak sangka akak pandai masak, cepat2 buat lagi, sy nak rasa ni. adakah rasanya juga bole menang undian sms??

Dari Hati berkata...

salam cm..lawa nye Teratai tu. Nampak sedap je kan..Ajar la camne nak buat tu...Anak sue punya fevret , kalau ada tauhu goreng je, insyaAllah makan nasik bertambah la.

ummi humaira berkata...

salam CM ..
bagi le resepi sama ... teringin gak nak wat bunga2 tu ... he he he

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

tahniah cm! menarik sekali, tentu sedap kan? seronoknya dapat belajar dengan chef cl tu..

mama ju, berkata...

Salam CM..

Dah lama tak bersiaran....
Wah dah berani ya....!
baguskan...
jumpa lagi..

sonata anak kancil berkata...

pandai dia masak....orang rupa lain,dia punya rupa lain...apa2 rupa pun, kunyah2 sedap - habis gak!!! mintak cikit.....CNY balik Melako ke?

CM berkata...

salam afeez

diriku umpama mawi,cuma gah melaui undian sms..hehehe,ko caya yer dik?,hihihihi

CM berkata...

salam dari hati

yg mana satu paling lawa?pi kt blog shima ada resepinyer...senang jer nk buat tu..

CM berkata...

salam kak umi


kt blog shima ada resepinyer..cubalah kak,nk tengok hasilnyer..

CM berkata...

salam mama zainab

CL kalau mengajar serius dan bersungguh2 tapi pelajarnya yg mcm CM ni notiii,tak sudah2 mengusik dia..hasilnya teratai jd kombang semangkukk..hihihih

CM berkata...

salam mama ju

tak tahu tiba2 jadi berani,muka dah bersepah2 dah kak ju,tak de apa nk sorok lagi dah..hehehe

CM berkata...

salam cikgu sonata

hehehe,,teratai tu ikut tuan dia kombang semacam jer...CNY ni rasa cam nk balik melaka,tapi tungggu big boss punyer cuti..

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today