yg sudi bersama cm....

Isnin, Mei 24

hmm nak update...tp tak bermood arr,,,layan citer ni yer..(outing)





Asalnya ada satu mini gathering nak berlaku di Saba Restoran Cyberjaya ni...
tapi dah kita merancang tapi Allah yg menentukan gathering geng2 PDKM terpaksa dibatalkan saat akhir
..tapi dah CM mmg dah merancang lama outing ni CM meneruskan jua bersama Taj,Tika dan Nazir.....kebetulan nazir ada masa terluang kerana hadiri course di Putrajaya..




Ni pinggan CM....kami order CHicken Khabsah dan Lamb Khabsah......
CM mmg tengah laprr masa tu sebab mengosongkan perut untuk ini...so aku menikmatinya dengan begitu nikmat....hmmm tersegan dgn nazir sebab makan banyak..

Taj kata yg CL belanja lg besttttt....
laaaaa memang arrr ,....sajer jer dia nk watt kita jelesss tau..


Begitu ayu dan sopan tika tu....anak dara kan!!! makan pun controll gituu...
hehehe sori tika.....


ni pun control sopan santun orang nyerr....berkenan cm nengok yer..
yg nampak tangan tu sapa??? makcik lah!!!tak nak lah interframe.!!!.
sori jugakk pada nazir..dia pun tak suka interframe sebenarnya tapi cm publish gak gambar ni..



Pas tu jam dok tunjuk kul 4..nazir bergegas ke Subang kerana ada kerja ,
CM ajak Taj dan Tika pusing Putrajaya...kami singgah di Masjid Sultan Zainal Abidin atau orang sini panggil masjid besi..
hmmm kagum dgn keluasan masjid ni dan panaroma yg sangat indahhh....




Bond girl kerrr...hehehehe...layannnnnn....
bergaya di taman masjid,,,


Gaya apa ni??????
hanya mampu mengigit jari katanya....
hehehehe  ...sabar ekkk...tak lari gunung di kejarrr....



Tempat ni sangat bersih dan selesa nak berguling sakan pun bolehh!!!...
Gaya manja adikkk dan kakak...




Sabtu, Mei 15

Cabaran sandwich..




CM adalah salah seorang guru penasihat Kelab Sejarah dan Rukun Negara sekolah.
Setiap petang Rabu kami akan adakan perjumpaan.Kali ni kami merancang nak buat sesuatu yg agak berbeza dari biasa.CM nak tengok kreativiti pelajar CM buat sandwich.Majoriti pelajar Cm adalah pelajar lelaki,mereka mengaku sangat jarang membantu ibu di dapur,mereka sangat kekok untuk membuat kerja `keperempuanan` kata mereka,kononnya mereka pelajar kejuruteraan.CM kata kan itu pendapat lapok.Lelaki yang baik adalah lelaki yang membantu dan tak betah ke dapur,sebab Nabi Muhamad pun membantu isteri di rumah....



(hancurkan sardin tu yerr...sambil senyum manis manja kat cikgu....yg sorang lagi ni berpikir camner nk potong timun ni cikgu??????)



yarrrrkkk...Ya Allah hancur berkrim sardin tu dibuatnyer......


Camnerr nak susun timun ni cikgu?????ikut ler labuuuuuu....


sejukkk mataku tengok girls buat kerja,,,tertibb dan teraturr...



ni kerja kumpulan mana niii?????


Cikgu !!!!! dah siappp!!!hmmm...boleh tahan jugakkk budak2 ni...





lembekkk hancur roti tu dikerjakannyer...




ni hasil kerja girls tu....alahaiii malulah budak lelaki boleh buat lebih cantik...





amboiiii ada air oren lg...tangkai cili padi jadi hiasan...untuk cikgu katanyer...



yesss...kami lah pemenang nyerrrr....


 
buat sendiri makan sendiri yerrr....


objektif aktiviti ni pelajar cm dapat berdikari dan membina jati diri hasil usaha sendiri..
...cikgu sayang kamu semua....

Selasa, Mei 11

CM kagum dengan semangat dan kesabarannya




lirik lagu penyanyi pujaan cm ni...penyanyi ni adalah seorang kanak-kanak yg sabar,tekun dan gigih..dia boleh menjadi penyanyi yg hebat satu hari nanti ,dia tahan cabaran ,berkali-kali tanggannya diketuk drummer tapi still dia menyanyi dengan hebat.Lagi dingangu lagi bertambah semangat dan gigih dia mengalunkan lagunyer,,mantain sampai ke akhir lagu itu....dengan hanya mengcangkung dia boleh menarik suara dengan begitu baik...walaupun lucu dengan gigi ronggak dan jonggangg drummernyer aku sebenar terkesima dengan semangat dua kanak-kanak ini


.UK's

Bila Diri Disayangi

Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malam ku
Tak akan ku jemu menyebut namamu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan
Kasih merubah takdir

( korus )
Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namamu, terasa diriku
Kembali dipandu

Engkau pertama, tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang mu
Ku berserah diri

..

LAGU INI MEMPUNYAI MAKNA YG MENDALAM TENTANG CINTA KETUHANAN...SILA HAYATI LIRIKNYER//

Ahad, Mei 9

Lagu untuk ibu




sedihhhhhhnyer lagu ni....


HAPPY MOTHER DAY UNTUK SEMUA.....

Sabtu, Mei 8

airmata ibu


untuk sama kita dengar menjelang HARI IBU.....

Telah kau telan lara
Dan terima segala
Dugaan dan badai yang melanda...
Duhai ibu

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today