yg sudi bersama cm....

Isnin, Mei 11

Lawatan ke Perlis , Wang Kelian Satun Thailand


Agak lama dah CM tak berjalan-jalan ke Utara Tanah Air, tiada peluang dan kesempatan,untuk ke sana,untuk memandu ke sana tidaklah jawabnya sebab jarak yang begitu jauh,Sampailah CM terbaca di FBtentang tawaran rombongan cik kiah mencari periuk belanga ke Padang Besar/Wang Kelian dan Satun dengan menaiki bas dengan harga cuma RM 99.

Kali ini CM mengajak kakak ipar dan beberapa orang teman travel mereka pun teruja,,alah apa salahnya cuti hujung minggu kita penat penat sikit badan sambil bergembira dan membeli belahkan maka terlaksanalah hasrat kami,malam 5 hb Desember 2014 kami pun berkumpul di Petronas Batu 3 Shah Alam kerana bas mengambil kami disitu,pukul 10mlm bas bergerak ke Perlis dengan kira-kira 40 org ahli rombongan,bas meluncur laju lancar dan perjalanan kami selamat sampai kira-kira Suboh di Perlis sebelum kami memasuki Wang Kelian.

Inilah kali pertama CM sampai ke sempadan Wang Kelian,perjalanan ke Wang Kelian rupanya berbengkak bengkok,bas perlu naik bukit dan Wang Kelian juga mempunyai kawasan hutan yang menghijau,bas diletakkan ditepi jalan sebelum kamimemasuki kawasan jualan.
Kawasan jualan seakan sama dengan kawasan jualan dimana-mana sempadan Malaysia Thailand
Seperti biasa anda boleh mendapatkan barang-barang Thailand dengan harga yg murah
Gerai-gerai yang dibina sangat ringkas di hadapan kawasan Perlis ada pondok imigresen untuk pemeriksaan pasport bagi mereka yang mahu masuk ke Thailand melalui sempadan Wang Kelian,kami tidak perlu kerana kami cuma nk bershopping di gerai-gerai di pintu masuk sempadan,pemandanganya sama seperti disemua kawasan sempadan siam,dah tentu barang-barang made in Thailand begitu banyak disini,,murah
Kuali berbagai saiz

CM beli periuk pengukus dengan harga cuma RM 14 saiz kecillah,bila guna mengukus rasa menyesal beli satu kerana kualiti kuih sangat cantik,bila di Padang Besar cari semula dah takde serupa itu,tak banya jugak CM shopping cuma nak melihat-melihat sahaja





Selesai lunch,,,ada yer gerai gerai makan disitu kami dibawa bersolat zohor dan kami di Padang Besar pulak,di Padang Besar saya menikmati Pulut Mangga yang yummy...



Kami di Padang Besar selama 3-4 jam ,shopping lah jugak tapi di Kompleks Padang Besar sedikit mahal dari gerai-gerai di pintu masuk Wang Kelian tadi,tapi macam-macam ada lah...ok nanti kita cerita tentang Padang Besar pulak yarr,,bai-bai..



2 ulasan:

mamawana berkata...

Assalam,,

Bestkan jalan jalan kat sini. makanan pun sedap sedap dan murah.

afeezz berkata...

walaupon pernah dok di perlis satu ketika dulu, tak pernah pon smpi wang kelian. masa tu tak glemer lagi wang kelian

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today