yg sudi bersama cm....

Khamis, November 25

Yang sangat indah di hari ulangtahun ,,,

 I LOVE U SO MUCH DEAR...
Kad dari si kecil yg berusia 7 tahun..
Tuhan Maha Besar mama,,,yuppppp tuhan jua maha pengasih dan penyayang
hihihihi,,,kad dari citarasa budak pompuan peminat Snow White...
`terimakasih kerana menjaga dina,,,TERIMAKASIH JUGA KERANA MENYAYANGI MAMA
katanya.......YANG PENTING ALLAH YG MAHA ESAH(esa ) ada..

Di malam ulangtahun ku yg ke 35 aku menerima pesan dari anak gadis kecilku yg hanya berusia 7 tahun supaya membaca kad ucapan darinya,"Dina letakkan dlm buku `Adab Muslim`dalam laci bilik mama !!baca tau,,dina nk tidur dulu...begitulah pesannya...sambil mengucup pipi saya

Saya tersenyum,,,dalam hati  saya berkata-kata "aku kecik-kecik dulu tak de nyer kad ucapan bagai,,,entah bila dia membelinya saya pun tak pasti...saya kira suprise jugak ni,,,

Namun bila saya membukanya.. hati saya sangat tersentuh,bagai tak percaya dina yg masih berhinggus tu,,,boleh meruntun hati saya dengan kata-kata dan bait ucapan yg saya kira sangat bermakna untuk saya hayati.Anak sekecil itu memujuk hati saya agar percaya serta yakin dengan kuat atas apa kita lakukan,,hidup dan mati kita bahawa Allah yg maha esa ada bersama kita..Dalam sudut hati yang paling dalam saya terasa cukup berbangga  saya kira didikan saya pd si gadis kecil ni sampai ke hatinya,,kerana bila dia bersedih,bila dia sakit saya selalu menanamkan kepercayaan tauhid bahawa Allah sentiasa bersamanya merenungnya dengan penuh kasih sayang,,,kini ayat itu juga dititipkan untuk saya lewat kedewasaan ini...

Dalam hening malam lewat kedewasaan ini  saya memuhasabah diri,merenung dan mengimbau segala yg saya miliki,sesungguhnya tika saya sibuk menghambat pelangi saya sebenarnya lupa saya sudah punya cahaya bintang tujuh yg terang berderang menerangi hidup saya,Saya punya keluarga dan cahaya mata yg amat menyejukkan hati.Kini saya tak perlu kata cinta berbaur asmara loka untuk buat saya tersenyum megah kerana belum pasti ikhlas dan jujurnya,,,kini saya rasa sangat megah menghayati kata semangat dari anak kecil yg pasti menulis atas apa yg dia rasa...bagai satu gelombang motivasi untuk menyemarakkan hidup saya kembali,,,

Alhamdulillah,segala puji bagi Allah,kerana menghidupkan saya  dan masih bisa bernafas di buminya,,,masih mampu tersenyum atas segala nikmat dan kasih sayangnya.Harapan saya di hari ulangtahun ini saya ingin terus merasa kasih sayang Allah,,seperti yg anak gadis saya pesan 
              "SESUNGGUHNYA ALLAH YG MAHA ESA ADA BERSAMA KITA"


TERIMA KASIH ATAS KASIH SAYANG DAN CINTA DARI KALIAN SEMUA...
Cinta yang saya hambat ada bersama saya,melengkapi hidup saya...




21 ulasan:

Asnija berkata...

Salam Mas,
Happy Birthday ye Mas...
Semoga diberi kerahmatan Allah
Panjang umur, murah rezeki
Mendapat kasih sayang melimpah ruah.

Ummi Humaira berkata...

salam CM...

panjang umur mu 2x....

semoga diberkati , berbahagia hingg ke akhir hayat ...

rezeki berkata...

salam cm

selamat ulang tahun ke 35
kalau salah tulis ,dah tertulis 53 hehehe

moga sentiasa diberkati dunia dan akhirat dan kebahagian yg dicari milik cm dan juga keluarga

insyallah

NGINAP SRENGENGE berkata...

salam CM,


Happy Birthday
May Allah bless you

ybs berkata...

salam CM,

moga sentiasa berbahagia bersama keluarga tercinta!

Rozali berkata...

Assalamualaikum CM

selamat hari ulang tahun ke 35
amin amin amin
apa yg dihajati

Wassalam

Kakzakie berkata...

Salam CM,

Happy Birthday....
Semoga hidup sentiasa kelilingi kasih sayang dan cinta (CM punya blog kata gitu kan....)

Tahniah jug buat Dina yang semain bijak menilai kasih-sayang mamanya.

afeezz berkata...

salam kak mas

Allah Selamatkan Kamu
Allah Selamatkan Kamu
Allah Selamatkan Cikgu Mas
Allah Selamatkan Kamu

Kak Sidah berkata...

Salam CM,

Bertemu lagi untuk tahun ini..menjelma lagi ia dan semoga ia akan terus dtg dan semoga dtgnya membawa kebahagiaan dan keberkatan pada CM sekeluarga..dan semoga cm dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan bahagia hingga keakhir hayat..
tiada apa yg nak disampaikan hanya ungkapan ini untuk cm
......HAPPY BIRTHDAY ...

SiNoMoSa berkata...

Salam Kak Mas,

Alhamdulillah umurmu masih dipanjangkan hingga ke usia 35th
Smg terus diberi kesihatan yg baik utk menjalankan tggjwb dgn sebaiknya
Smg limpahan kasih syg dariNya, famili dan kwn2 akan terus mencurah2
Kak, adakala kebahagiaan itu telah ada di dpn mata namun kita masih ralit mencari kebahagiaan yg jauh dan sukar utk kita dptkan
Kalau sy jd ibu, mmg tersentuh sy dgn ingatan dan kejutan dr seorg anak kecil, so sweet!

Doa sy utk akak, agar akak sentiasa berada dlm redha Allah. Amin

Umi Azuddin berkata...

Salaam CM,

DIRGAHAYU CIKGU MAS!!!

Semoga segala yang dihajati tercapai dan diiringi keredhaan daripada NYA. Amin.

Noor berkata...

Salam Dinda..

"Selamat ulang tahun sayang
Kini kau bersayap, pergilah terbang
Rentaslah langit cita cita mu
Harap nanti kita kan bertemu"

Semoga Allah merahmati mu dunia dan akhirat.. amin

kak su berkata...

Salam CM

Tahniah....semoga dilimpahi dgn rahmat Illahi selamanya...

Wslm

ainhany berkata...

Salam CM,

Alhamdulilah
Semuga panjang umurmu dlam keberkatan ilahi jua.

Amin

boxhousestudio berkata...

Salam CM

Salam ulang tahun buat cikgu mas...

saya doakan agar cikgu diberkati

rezekinya...dan semoga umurnya di

rahmati dan kekalkan kecerian ini...

amin amin amin ya rabbal 'alamin

salam hormat
BHS

Azemi Ali berkata...

Salam Cikgu Mas,

Happy belated birthday.

Kita baru sebaya.

Anak-anaklah harta kita yang sebenarnya.

cun09 berkata...

selamat hari lahir...semoga diberkati dan dirahmati oleh ALLAH sepanjang hidup ini ^___^

rosli berkata...

salam CM,

sekali lagi happy belated birthday, saya terharu baca citer CM dan kad anak CM, apapun tahniah pada CM

CT berkata...

Wah ! Akk tersentuh...mcm nk nanes...

mamawana berkata...

Semoga panjang umur, murah rejeki dan semakin cun melecun

CM berkata...

Salam semua


terima kasih semua atas kasih dan cinta ....saya sangat menghargainya..

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today