yg sudi bersama cm....

Ahad, Mei 13

Sarawak River Cruise,,,,Sepetang yang nyaman....

CM sangat suka naik cruise,,ke mana CM pergi bercuti kalau ada rezeki lebih CM mesti naik cruise,takat ni CM dah naik,Putrajaya Cruise,Danga Bai Cruise,dan beberapa lagi yg CM tak ingat arr.So percutian di Kuching baru ni CM tak lepas peluang meneroka Sungai Serawak dengan Cruise,Bayarannya RM60 seorang ,ada yg kata mahal tapi bagi CM ia agak berbaloi,,dengan servise yang diberi.Kalau beli tiket seawal pukul 3,,anda boleh dapat harga diskaun iaitu cuma RM 55.

                                   Cruise akan mula belayar jam 5.30 petang hingga pukul 7.30mlm
                                   restoran yang terdapat dalam cruise,,
                                     bangunan majlis undangan negeri yang kelihatan indah
                                Astana,,,tempat tinggal TYT Sarawak.....
                                      Bangunan bersejarah yang terdapat di tepi sungai sarawak
                                 my BFF,,teman travelku,,,,kakngah si panda comel
                                  cam datin,,,bila dia berehat dari menoreh katanya,,,depan tu kek lapis
          Sepanjang perjalanan CM rasa sungguh reliks,,,angin sepoi-sepoi bahasa
                                      sambil merenung warna jingga di kaki langit amat mengasyikkan...
                                saat yang saya tunggu merenung indahnya matahari terbenam

                                  ada pertunjukkan tarian kebudayaan setelah 
setengah jam kita berlayar
                                 Kak ngah n me....tahun depan kemana pulak kami nak pergi yar???
                                obersea kot???moga Allah lapangkan rezeki kami...
  Sayang Sarawak sungainya sempit,

Berbuah nenas lamun-lamunan;
Hendakku bawa perahuku sempit,
Tinggallah emas tinggal junjungan.


4 ulasan:

MOH KEMBARA berkata...

Salam Yong,
sempat tu ada tarian lagi. Bagus gak tarikan pelancongan cam gini.

afeezz berkata...

assalamualaikum CM : sy aritu river cruise naek bot tambang jer.. hehehe

mama ju, berkata...

Salam sejahtera

Seronoknya jln2 dgn BFF,ada org sehati sejiwa..

Terbanglah jauh2, dpt ddr cerita pun tumpang seronok...

CM berkata...

Walaikumsalam.....

MOH KEMBARA:..berbaloi lah kak dengan harga tambangnya

AFEEZ: naek bot tambang pun best juga

MAMA JU:..Alhamdulillah,Allah temukan yang sehati sejiwa..

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today