yg sudi bersama cm....

Ahad, Mac 18

Muar Johor,,,,

                                           Muar banyak tempat bersantai...
                                           dating,,tu anak CM,,yg girl tu mmg very the  manja...
                                           Kt Tanjung Emas ni,,,cantik sesuai untuk jogging di tepi pantai
                                         Asam pedas Johor macam asam pedas melaka jugak,,,
                                    apapun konpomm mak CM buat lagi sedappp,,,hihihihi
                             Tak cukup rukun kalau tak makan Mee Bandung n rojak petis
                                hmmmm manislah pulakk,,tapi ok lah sedapppppp
                                           Masjid Sultan Ibrahim,,,,unik dan nampak klasik
                                Sungai Muar yang banyak sejarah...Muar ni bandar lama,,
                               ,Parameswara sampai ke                             
                                Muar dulu sebelum sampai ke Melaka
                              .Masa Melaka di langgar Portugis Sultan
                                Mahmud lari ke Muar dulu sebelum membina kerajaan baru di Bentan.
                                   Tersergam Masjid Sultan Ismail bertentangan Masjid Sultan Ibrahim di Bandar Muar
                                             Bandar Muar,,,pusing-pusing situu jerrrrr
                                            Jambatan Muar yang menghubungkan Melaka dengan Muar
                                           ada yang baru katanya tapi kami tak jumpa....
Masjid Sultan Ismail di Tanjung Agas....Ya Alllah besarrrr lahh...

Abang CM gelak besau bila CM kata nak melancong ke Muar,,,katanya konpomm duit takde ni bila orang Umbai Melaka nak melancong ke Muar,,yang jaraknya cuma setengah jam memandu,,,,gelak lak!!!!! `ada aku kesahhhh!!! yang penting nafsu berjalan yang sentiasa membuak ni dapat di penuhi tak kira lah kampung sebelah ker,pekan sebelah ker,,,jalan tetap jalan ,,kaki ku yang bertaik lalat ni perlu di layann..sambil bawak anak2 dan mak abah pusing2 bandar muau ,,,kan cuti sekolah nii,,,,,,jalan tetap jalan walaupun dompet masa ni sedikit nipis maklumlah tengah bulan,,,so pandai-pandailah merancang satu percutian bajet ciput atau pun namanya percutian budget,,,,,

Sebenauuunya (sori slang melaka) muau dan CM ni bukan tempat yang asing,,,nenek CM sebelah ibu berasal dr Muau, kg Sg Mati,,,masa nenek muda,,,nenek mencari rezeki dengan menjaja tikar mengkuang ,belacan,cencalok dan kuih muih dari Melaka ke Muarrr,,,,masa tu pengangkutan utama ke Muauu naik bas MOS warna kuning.Bila ada kenduri kendara sedara nenek dia selalu bawak CM sekali,,sedara nenek banyak di Sri Menanti Muau.Bila nenek balik meniaga nenek mesti beri kami 20sen dan bawak balik apam kacang hitam yang dibeli di stesen bas Bentayan.

Masa berlalu nenek dah tak kuat,...Muau dah jarang kami pergi,,,takde yang menarik pun Muau sementerlah bandar Melaka lebih maju ,canggih dan tersohor kekdahhhnya...Last CM pi Muar tahun 1994 rasanya meneman kawan temuduga tahfiz Alquran di mahkamah Syariah Muar...pas tu CM pi perkahwinan kawan serumah di Parit Jawa  tahun 1998 ,Pas tu takde dah Muau dikunjungi sampailah CM dah beranak 2 ni.

Tetiba sebelum cuti sekolah Mac ni,,,cm tak tahu nak pi mana,,,en hubby pun sibuk nak melayan orang rumahnya yang kaki jalan ni,,,so cm call abah,,ajak dia pi muau nanti katanya oritee!!! i love you abah.
Pada 14hb Mac 2012,,,,setelah kira-kira 14 tahun tak pi Muau CM pun sampailah kembali ke bumi Muauuu,,,so walaupun di gelakkan ,,,bagi CM kunjungan kali ni sangat bermakna CM dapat lihat Muar yang telah di majukan dan yang poaling ketara Muar masih lagi mengekalkan bangunan lamanya yang di baik pulih dan di cat seragam biru lembut menimbulkan keharmonian dan pandangan yang menyejukkan.

2 masjid besar iatu Masjid Sultan Ibrahim di hadapan Sungai Muar dan bertentangan dengan Masjid Sultan Ismail di Tanjung Agas yang bertentangan sangat indah dan unik,Masjid ini sangat besar dan mengekalkan seni bina Islam yang amat menarik.Kedua-dua masjid ini kebiruan ,,,lembut di pandang mata.

Tanjung-tanjung dan Pantai-pantai di Muar seperti Tanjung Emas,Tanjung Ketapang di jaga dan dijadikan pusat rekreasi di Bandar Muar.Begitu juga dengan Sg Muar.Rakyat Muar mempunyai tempat yang cantik untuk beriadah.

Tak lengkap jika ke Muar tak merasa Mee Bandung Muar dan Asam Pedas Muar.Jangan risau di mana-mana restoran ada menyediakan menu ini,Mana yang sedap cm tak berani nk cakap,,sebab cm tak mengkajinya.Kata orang di bandar Muar di Bazar gerai no 3,Tapi bagi CM mee bandong sama jer rasanya...kali ni nak pi Jalan-jalan menikmati keindahan Alam bukan jalan-jalan Cari Makan.so makan sikit-sikit jerrr,,,

ok lah panjang pulak CM bercerita macam pi Jalan kt London pulak,,buat di gelak orang jerrr,,,tapi  bagi CM memang cantik dan menarik bandarnya Muauuu ni

P/s: orang Melaka panggil Muar mmg Muauuu,,,tapi org Muar panggil Muao...

Jumaat, Mac 16

Senja di Daerah kelahiran.....kita ini tetamu senja..

kebesaran Allah

indahnya,,,,

senja di daerah kelahiranku......

saat mentari makin lelah dan layu tapi masih mampu menyinarkan keindahan..

Selasa, Mac 13

Nurul Nadirah@Dirang.......Tenang lah kamu di syurga loka,,,Amiiin...


Tenang lah wahai anak,,,,,
berterbanganlah dikau laksana kupu-kupu syurga,
bisikkan pada ibu,,,kau bahagia di sana
katakan pada ibu,,kau menunggu dia di sana,,,
laungkan pada ibu,,agar tabah tika di dunia..


sedih tidak terkata hatiku ini..
.tapi hancur luluh lagi hati ibunya,,
selaut maki dan sumpah pun
rasa tak cukup untuk meluah rasa marah
pada binatang yang bertopeng manusia,,,,,


hati ku menjerit!!!!berapa ramai lagi ???
yang akan jadi seperti Nurul Nadirah,Nurul Jazleen dan yang lain,,
betapa kroniknya sakit jiwa si pelaku
rela membakar tubuh munggilmu menjadi abu
rela merenung wajah comel tika dijilat api
patah seribu hatiku wahai anak,,,,
bila memikirkan nasib dirimu....

bersabarlah,,tempatmu pasti di syurga
binatang itu pasti dibakar dek api neraka...
Yang pasti Allah mengetahui segala-galanya.....

Al Fatihah untuk Nurul Nadirah @ Dirang...

Ahad, Mac 4

Outing,,,De Priuk Steamboat Kelana Jaya

Sungguhpun semuanya di lembah Klang,,
,tapi susah betul kami nak berjumpa sekarang,masing-masing sibuk dengan komitment hidup masing-masing.Hari cuti atau hari minggu penuh aktiviti kenduri kendara,melawat saudara,belajar dan sebagainya.Namun rindu tetap rindu,rindu perlu diubati..Akhirnya satu pertemuan pendek dapat di atur ,setelah berbincang hampir 300msg di ruang chat facebook,,,kata putus diambil kami bertemu di restoran steamboat DePriuk di Kelana Jaya....setelah cadangan sebelum ni di Cyberjaya,Gombak,Bangsar semuanya menemui jalan buntu.Hmmm tapi hanya sebuah pertemuan singkat di atur dengan teman tersayang.................................
ok cerrr layan gambar duluuu.......
.
.
.
.
.
.
.



                                     Kak Ngah,Taj,Elaira,,CM dan anak-anak...Shiema tukang amik gambar....
                                 Dewasa RM 25,,kanak2 bawah 10 tahun ,,,RM 10 sorang.....
                                    Pencuci mulut,,,pas mulut penat bercakap dan makan tak renti...
                                    Makan sampai lebam.....

Anak bujang CM yang kuat makan...


Pastikan pertemuan seterusnya dapat diatur dan masa yang diperuntukkan mesti lebih panjang,,

LOVE U ALL.....

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today