yg sudi bersama cm....

Selasa, Jun 21

Bila saat itu tiba,,,,

(keadaan kereta arwah)

Minggu lepas CM dan kawan baik CM,Fatimah
 terkenang pada seorang kawan yang bernama Hazlina
tak sangka dalam terkenang tu kami mendapat khabar
seorang junior kami di asrama dulu
 meninngal dunia akibat kemalangan ngeri.... itu bernama Hazlina...
Arwah seorang ustazah sekolah rendah agama di Jasin.

Hazlina pergi meninggalkan suami dan 2 anak lelakinya
 dalam satu kemalangan di Jasin.
Kereta yang dipandunya secara tiba-tiba merempuh tiang lampu
 dan arwah menghembus nafas terakhir di situ..

Anak lelakinya yang menemaninya dalam perjalanan terselamat
 dan menangis sambil menggerakkan tubuh ibunya hinggalah bantuan tiba.
Si kecil  berusia 8tahun yang tak mengerti apa-apa menyangka ibunya hanya pengsan,,
realitinya ibunya sudah kembali bertemu penciptaNya
 meninggalkannya bersama kenangan manis yang tak mungkin berulang lagi...

Hazlina seorang gadis manis berwajah sangat tenang,
 CM kenali ketika sama belajar di sebuah sekolah berasrama di Melaka,
kami satu dorm,CM tingkatan 6, dia tingkatan 5,
Orangnya sangat baik dan lemah lembut,
Mungkin benar kata orang,orang baik cepat dijemput tuhan.
Masa berlalu
 kami agaknya saling melupai
hinggalah berita pemergiannya sampai ke pengetahuan CM.

Sesungguhnya bila saat itu tiba tiada siapa yang dapat menolaknya..
Suatu hari yang telah ditetapkan takdir
Pasti kita jua akan sampai masanya,,,,


Kepada Allah CM berdoa,moga rohnya tenang di sisi tuhan..
Al Fatihah..



Berita lanjut di bawah..

Jumaat, Jun 17

Pendakian Broga Hill dalam kenangan..

Antara aktiviti yg paling saya kenang sepanjang meniti fasa pertama 2011 ini
 ialah `PENDAKIAN BUKIT BROGA SEMENYIH
 bersama rakan sekerja kira-kira 4 bulan yang lalu.
hmmm mungkin ini cerita basi dikalangan teman-teman FB sebab CM dah upload banyak gambar-gambar sepanjang pendakian.
Tapi setiap kali CM mengulang tayang menatap gambar-gambar ini CM pasti tersenyum,,,
dan bangga dengan diri sendiri akhirnya setelah lebih 10 tahun tak melasakkan diri
 akhirnya mampu juga makcik beranak dua ni mendaki bukit tinggi,ahakkkks............
Kami pergi berenam,,,,hihihihi,,,kami semua dah jadi mak orang kecuali cikgu comel yg berada di hadapan sekali

Perjalanan dari Sepang ke Semenyih mengambil masa 40 minit,hujan renyai-renyai mengiringi perjalanan kami...
Bukit ni curam,,,dan boleh tahan ngeri tengok gaungnya...jalan pulak licin woo..
Mula dah nak `pancit `  ni,,,,,,
Pemandangan sangat cantik,,pokok inilah tempat angkasawan negara SM,,mengambil gambar
pra perkhawinannyer..
pose tak `henggat` dari kami semua,,,
Teacher Sharifah Aminah dah mula gayat masa nk turun,,,
kat bawah tuu ada air kelapa woooo...
stop nk minum ayaq nyiur dulu eekkk...

moga berkesempatan lg mendaki,,,gunung pulak kot kikikikiki....mungkin tidak!!!!!!

bye.....idea ni datang pas baca blog afeez,,,habis arr 10 % lagi ni.....

Khamis, Jun 9

Mee Udang Changkat Jering

 Berulangkali dia menyebut `nanti kita makan mee udang yer!!!!!
`...saya bertanya "di Kuala sepetang ker?
setahu saya orang kalau cari mee udang special di situ sajer malah dah masuk TV pun tempat tu....
."tidak!!!!!....katanya
 Kuala Sepetang tak sesedap yg ini,,orang tempatan Perak,,kalau nk cari Mee Udang mereka tak pergi dah Kuala Sepetang mereka datang sini
"...kat ner tu abang?..saya bertanya...
.RESTORAN NUR ZETTY CHANGKAT JERING,,,,
dekat dengan Plaza Tol Changkat Jering...
oohhhh ..saya oriteee ajer org nk melanjaaa ,,kiter hepi ajerr
kiterr pun memang suker makan...


Tempat ini agak mudah dicari...
Cuma 500 meter dari Plaza Tol Changkat Jering ada simpang masuk kiri dalam 100 meter sebelah kiri nampak sign board kecil restoran ni,,
tapi ia bukan di tepi jalan,,ia masuk ke dalam kira-kira 50 meter dr sign board kecilnya di bawah pokok-pokok manggis dan deretan rumah orang kampung.
Agak suprise melihatkan lokasinya pada mulanya,,dalam hati saya ...hmmm tak strategik tempat ni,,kalau orang tak tahu pasti tak jumpa kata hati saya,,,
Suami saya excited membuat order
 2 mangkuk mee udang special dioder..satu mangkuk berharga RM 12
pertama kali saya merasa...wowwwww marbelesssss...
udangnya sangat segar manis dan besar.. u oll kena rasa.....
Nasi goreng udang untuk My boy,,,,
sedapp katanya licin dia makan,
,tak sempat saya nk rasa sebab sibuk dok kopek udang
,,,pandang lg sekali dah habis..yg menariknya Nasi goreng ni cuma berharga
RM 4.50..murahhhh....

Order 10 cucuk sate ayam untuk my girl yg makan cikitt tuu,
,tu pun lum tentu habis,,memang pun..akhirnya saya gak yg kena habiskan,,,tapi sate nya ,,berani saya kata 2kali ganda sedapnya dari HJ Samur Kajang,lembut dan rempahnya berasa...
 kuah kacangnya wowwwww....
lagi satu harga makanan disini sangat berpatutan..tarakkk potong kapla punya harga!!!!


Esoknya saya pulak dok memujuk suami saya untuk pi lagi ke sini menikmati dinner di sini
...perjalanan dari hotel kami di Bukit Merah cuma mengambil masa 25 minit sajer,,,
hmmmm sekadar berkongsi,,untuk geng ke utara boleh lah rasa.........

Isnin, Jun 6

Marilah melangkah ke Lembayung Cinta- Puisi untuk Aku.....


marilah melangkah di bawah lembayung Cinta

seperti pagi ini
 ia menunggu setia di luar pintu

menjadi permaidani dan mengiringi perjalananku.



kasih sehangat surya pagi

telah ditempanya menjadi arca tergenggam

dekat sekali di sanubari

meminjamkan bahgia sepanjang hari

mengusir dingin yang jijik dan hanyir

dari mengganggu

jauh dari keberadaan.



marilah melangkah di bawah lembayung Cinta

di bawahnya kita susuri
 sungai-sungai asyik

dalam debur dan nyanyian
 mempersonakan hati

bersama meratipkan nama Cinta
yang tidak pernah susut.



marilah melangkah di bawah lembayung Cinta

lirikan matanya membuat dadaku bergetaran cemas

sapuan senyumnya membuat langkah ringan dan jasad terbang

hadir di antara dedaun hijau yang menarikan
Cinta dengan gemalai

melayah turun dan meraup jemari
dalam ajakan yang tak bisa dinafi


Nukilan : Elaira
16 April 2011



 
                                                                     

                                                               me n Elaira        

datang menjengukku

Dian Sastro

di saat waktu berhenti...
kosong dimensi membutakan mata,
memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,
mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

WHEN I NEED YOU, I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....

WHEN I NEED YOU,  I JUST CLOSE MY EYES AND I WITH YOU....
AND ALL THAT I SO WANT TO GIVE YOU,ITS ONLY A HEARTBEAT AWAY..........I LOVE YOU...

Doaku dalam hidup yang sementara..

Doaku dalam hidup yang sementara..
Ya Rabbi..izinkan aku menjadi...seperti pepohon rendang yang memayungi insan sekelilingku dengan cinta dan kasih sayang yang bersulam redhaMu..sampai masa pohon ini akan kering dan mati namun tersenyum puas tika dirinya menyembah bumi..

Life must go on........

Life must go on........
When u need a shoulder to cry on..i ll be there....

PERSAHABATAN ITU KEKUATAN...

Just for Today